تردد دریایی زائران در انتظار موافقت مسئولان عراق

فرماندار ویژه خرمشهر گفت : برای تردد زائران اربعین به صورت دریایی از بندر خرمشهر هنوز موافقتی از سوی مسئولان عراقی دریافت نشده است.

نادر عمیدزاده ، فرماندار ویژه خرمشهر گفت : پیگیری هایی در خصوص امکان تردد زائران اربعین حسینی از بندر خرمشهر به شیوه دریایی با استاندار بصره صورت دریایی انجام شده اما هنوز در این باره موافقتی از سوی مسئولان عراقی دریافت نشده است.

به گفته او بندر خرمشهر با تجهیزات به روز خود آمادگی کامل را برای حمل ونقل دریایی زائران دارد.

این مسئول به احداث مه پاش‌ها برای نخستین بار در مسیر شلمچه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه همایش اربعین حسینی تا ۱۶ سال آینده در فصل گرم سال قرار دارد این مه پاش‌ها در فاصله‌های کمتر از ۲ کیلومتری و از مسیر شلمچه تا کریدور عراق تعبیه شده است.

عالی‌ترین مقام دولت در خرمشهر احداث پارکینگ ۹۰ هکتاری و بیش از ۶۰۰ سرویس بهداشتی و حمام، ترمیم ایستگاه راه آهن و همچنین آسفالت کشی مسیر شلمچه را از جمله اقدامات برای بهبود کیفی مسیر تردد زائران خواند.

او با بیان اینکه عملیات زیرساختی لازم مانند تقویت فشار آب و فاضلاب، برق مسیر و مواکب، بهداشت و مخابرات از چند ماه قبل آغاز شده بود گفت: برخی از آن‌ها به پایان رسیده اند و برخی دیگر نیز تا آغاز رسمی همایش اربعین همزمان به پنجم به مرحله بهره برداری می‌رسند.

آقای عمیدزاده در خصوص جا به جایی زائران در مسیر شلمچه نیز از فعال بودن ریل باس رایگان برای انتقال افراد از ابتدای مسیر شلمچه تا نقطه صفر مرزی و بالعکس خبر داد و گفت: افزون بر این شهرداری خرمشهر و شیراز نیز از پارکینگ خودروها، اتوبوس و مینی بوس‌های خود را مستقر کرده اند و زائران می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این خدمات استفاده کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین با تاکید بر اینکه با اجرای طرح‌های امنیتی و ترافیکی از ورود به خوزستان تا مرز شلمچه زائران حسینی آسان‌ترین تردد ممکن را تجربه خواهند کرد از زائران شهرستان و استان‌های دیگر که قصد خروج از گذرگاه شلمچه را دارند خواست سفر خود را به روز‌های آخر موکول نکنند و تا با خواب آلودگی و خستگی آن‌ها هنگام رانندگی اتفاقات ناگوار برای خود و هموطنان در جاده رخ ندهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.