استاندار آذربایجان غربی:

حماسه چالدران علت امتداد امنیت پایدار کشور به شمار می‌رود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بی شک حماسه چالدران را بایستی پیشینه‌شناسی مفهوم شهید و شهادت در ایران‌زمین، علّت امتداد امنیّت پایدار و مصداق بارز دفاع مقدّس در بیش از پنج قرن پیش قلمداد کرد.

محمدصادق معتمدیان  در پیامی به اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران که توسط فرماندار چالدران قرائت شد، آورده است: نام بلند هزاران شهید حماسه ماندگار چالدران بر تارک افتخارات ایران عزیز می‌درخشد و خون پاکشان، شجره‌ی طیبه حریم تشیّع و ایران را آبیاری و لاله گون کرده است.

بی شک چالدران را بایستی پیشینه‌شناسی مفهوم شهید و شهادت در ایران‌زمین، علّت امتداد امنیّت پایدار و مصداق بارز دفاع مقدّس در بیش از پنج قرن پیش قلمداد کرد.

دفاع جانانه قزلباشان در این جنگ که مردانه با شمشیر، تیر و کمان خود را به دریای توپ و تفنگ می‌زدند، حمله‌ای که به قصد انهدام کامل دولت تازه‌نفس شیعی صورت گرفته بود را دفع نموده و رشادت و شجاعت ایرانیان که خود در وسط معرکه متهورّانه و جانانه می‌جنگید را در تاریخ ماندگار و حماسه‌ای بی‌بدیل رقم زد.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از این پیام آورده است: خاک دشت چالدران به خون چندهزار شهید مدافع حریم تشیّع و ایران لاله‌گون شده و بی‌سبب نیست که مرحوم علّامه جعفری هنگام زیارت این یادمان نعلین از پا بیرون آوردند و گریه‌کنان فرمودند: "اگر مردم بدانند چه اتّفاقی در این موضع افتاده است بدون وضو وارد این سرزمین نمی‌شوند. "

در ادامه پیام آمده است: نام و یاد شهدای گرانقدر این حماسه بی نظیر بویژه شهدای راه عقیده شهیدان سیّد میر نظام‌الدّین عبدالباقی یزدی و سیّد میر شریف‌الدّین علی شیرازی صدر(شیخ‌الاسلام) را گرامی می داریم.

اینک وظیفه داریم ضمن پاسداشت این نبرد تاریخی و تبیین ویژگی ها و دستاوردهای ماندگار آن نسبت به توسعه پایدار شهرستان چالدران؛ آوردگاه غیرت ایرانی و تکریم جایگاه والای ساکنان غیور آن کار جهادی را تداوم بخشیم و نسبت به اجرایی نمودن برنامه ریزی های تدوین شده در نخستین سفر شهرستانی به این دیار عزیز تلاشی درخور و شایسته داشته باشیم.

اولین پاسداشت حماسه نبرد چالدران عصر سه‌شنبه در مقبره سید صدرالدین این شهرستان با حضور مسوولان استانی و مردم این منطقه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.