کشت های گلخانه ای در البرز حمایت شود

استاندار البرز گفت: کشاورزان برای تغییر رویکرد خود از کشت سنتی به گلخانه ای مورد حمایت قرار گیرند.

 عبداللهی، استاندار البرز گفت: تقویت بستر‌های کشت و به ویژه کشت گلخانه‌ای در استان علاوه بر درآمدزایی و نهایت بهره‌وری، اشتغال فراوانی را نیز همراه خواهد داشت.

استاندار البرز افزود: جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی ویژه، نسبت به تشریح مزایای کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزی برای این امر اقدام کند.

عبداللهی گفت: باید افراد دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی برای ایجاد بستر‌های کشت گلخانه‌ای حمایت شوند.

او افزود: جهاد کشاورزی باید به صورت گسترده به منظور  ارائه مشاوره به علاقمندان فعالیت در حوزه کشاورزی اقدام کند.

استاندار البرزمی گوید: اعطای تسهیلات بانکی با سود کم می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای کشاورزان باشد تا شیوه کار خود را از کشت سنتی به گلخانه‌ای تغییر دهند.

عبداللهی افزود: اراضی کشاورزی با آبیاری غرقابی باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند و هر چه سریع‌تر به سمت کشت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

او گفت: یکی از عوامل موثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه‌ای است از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه‌ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

عبداللهی افزود: گلخانه‌ها برای افزایش بهره وری آب باید استخر‌های پرورش ماهی راه اندازی کنند تا از این طریق علاوه بر درآمدزایی به آبی غنی برای کشاورزی نیز دست یابند.

او می گوید: ساماندهی آب در اقصی نقاط استان ضرورت دارد و باید تدابیری اتخاذ شود که محله‌های دارای فشار آب کمتر مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار البرز افزود:  خشکسالی‌ها در دهه‌های اخیر سبب شد تا دست اندرکاران بخش کشاورزی البرز، طی هشت سال گذشته، بهره برداران را به سمت ایجاد و توسعه کشت گلخانه‌ای هدایت کنند، به طوری که سطح کشت گلخانه‌ای استان از ۱۲۰ هکتار در سال ۹۲ به ۳۴۷ هکتار در زمان حاضر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.