علت تاخیر در آبرسانی به شهر همدان، زمان بر بودن دریافت تجهیزات مورد نیاز

استاندار همدان با قدردانی ازصبوری و همکاری مردم همدان در شرایط کم‌آبی گفت: تاخیر در طرح آبرسانی به شهر همدان به علت زمان بر بودن تجهیزات مورد نیاز است.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست مدیریت بحران آب استان همدان گفت: تجهیزات مورد نیاز این طرح،درکشور فقط در یک شرکت تولید می‌شود، از طرفی با توجه به بحران کم‌آبی در کشور و تقاضا‌های بسیار بالای تجهیزات، تامین همه این درخواست‌ها ، زمان‌بر شده است.

او گفت :با این وجود همه امکانات و ظرفیت‌های استان را برای حل مشکل آب مردم به کار گرفته‌ایم.

استاندار همدان گفت: قرار بود طبق برنامه‌ریزی، انتقال آب به شهر همدان، پایان مرداد تکمیل شود، اما در طول ۱۷ سال اخیر فقط ۴۰ درصد از این طرح اجرا شده بود، این در حالی است که در طول چهارماه اخیر، عمده کار‌ها انجام شده است.

قاسمی فرزاد گفت:علت حضور وزیر نیرو به استان ،بازدید از طرح‌آبرسانی به شهر همدان بود که دستور اکید داد تا این طرح هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

او گفت:پیش‌بینی‌ شده بود سد اکباتان، بر اساس میزان مصرف میانگین پارسال ، تا پایان شهریور ، مصارف شهروندان را تامین کند؛ اما به علت افزایش گرما و حضور مسافران در همدان ، میزان مصرف از ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه به حدود ۲۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

استاندار همدان گفت:شماری از شهروندان پرسشی را مطرح کردند که چرا از همان ابتدا آب سهمیه‌بندی نشد تا این مشکل پیش نیاید، باید گفت اگر می‌خواستیم آب را سهمیه‌بندی کنیم، باید مقامات عالیه کشوری و وزارت نیرو موافقت می‌کردند ، اما مجوز این اقدام را ندادند.

 از طرف دیگر از نظر فنی و مهندسان متخصص، اگر سهمیه بندی یا قطعی آب تاثیر موثر و مناسبی داشته باشد، باید حداقل بین هشت تا ۱۰ ساعت آب قطع شود.

قاسمی فرزاد گفت:از نظر فنی، امکان انتقال آب چاه‌های کشاورزان، به برخی از نقاط شهر وجود نداشت، اما با ساخت خط ۱۵ کیلومتری، رینگ شهری تکمیل می‌شود و می‌توانیم به هر نقطه دیگری که خواستیم آب را انتقال دهیم.

او گفت:  وزیر نیرو تاکید داشت، هفته های آینده این اتصال انجام و مشکل آب شرب نیز حل خواهد شد.

استاندار همدان افزود: با موافقت کشاورزان ،  روز به روز میزان انتقال آب به شبکه آبرسانی همدان در حال افزایش است و از مردم می خواهیم که الگو مصرف را رعایت و از استفاده بی‌رویه آب پرهیز کنند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: در مناطقی که قطعی آب بیشتر است، با تانکر مستمر آبرسانی انجام می‌شود و در این چند روز با افزایش تعداد تانکرها، افزون  بر ۵۰ تانکر برای مناطق و محلات مختلف که قطعی آب داشتند، آبرسانی انجام می‌شود.

با مساعدت رئیس جمعیت هلال احمر کشور، یک میلیون بطری آب معدنی اختصاص یافت که در مناطق مختلف شهر همدان که آب کمتری دارند، توزیع می‌شود.

او گفت: جمعیت هلال احمر همچنین، ۶هزار ظروف پلاستیکی و دبه‌های شیردار در اختیار هلال احمر استان قرار داد که هزار عدد از آن‌ها دریافت شده و پس از دریافت مابقی، با آب بهداشتی در مناطق مختلف ، رایگان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.