رونمایی از فیلم کوتاه نجان:

رونمایی از یک فیلم کوتاه رونمایی از یک فکر جدید است

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان گفت: معمولا فیلم کوتاه کمتر دیده می‌شود و رونمایی از یک فیلم کوتاه رونمایی از یک فکر و کارگردان جدید است.

مهدی آذر پندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در رونمایی از فیلم کوتاه نجان گفت : معمولا فیلم کوتاه کمتر دیده می‌شود. رونمایی از یک فیلم کوتاه رونمایی از یک فکر و کارگردان جدید است. برای ما این مهم است که یک فیلم ایرانی ساخته شود، چون فیلم ایرانی فیلم مهمی است. باید به تولید و عرضه فیلم کوتاه هم فکر کرد تا برای این عرصه اتفاقات خوبی بیفتد.

همچنین محمد مهدی باقری، تهیه کننده، کارگردان و نویسنده فیلم کوتاه نجان گفت: خیلی اهل صحبت در جمع نیستم اما در رابطه با فیلم کوتاه می‌توانم بگویم خیلی از فیلم‌های کوتاه شناخته و دیده نمی‌شوند، امیدوار هستم اتفاقات خوبی برای این نوع فیلم‌ها بیوفتد.

وی درباره فیلم کوتاه نجان گفت: فرآیند خلق ایده این اثر خیلی مشخص نیست ولی خب از قبل یک بک گراندی در این خصوص داشتم. با خود فکر می‌کردم که شاید بخشی از فیلم سازی که جذاب‌تر باشد این است ساده تر خلق شود. ایده اولیه من این بود که تمام ساخت فیلم با کمک یک ماشین امکان پذیر باشد، ولی خب نسبت به فیلم قبلی فضای خیلی متفاوتی را تجربه کردم.

فیلم کوتاه نجان

باقری ادامه داد: به نظر من پروسه فیلم خیلی جذاب‌تر از خود فیلم است. برای این فیلم در مدارس تالش تست بازیگری گرفتیم و برایشان تایم گذاشتیم. این کار برای من خیلی جذاب بود چون فضای جدیدی را تجربه کردم و امیدوارم این فیلم تاثیر گذار باشد. همچنین با کمک فیلم قبلی و نقد و برسیش ایده‌های جدیدی برام باز شد.

وی خصوص ضبط این فیلم گفت: یک روز این کار را ضبط کردیم و آن چیزی که میخواستم نشد، زیرا این کار برای من ارزشمند بود. اما ضبط را آن روز متوقف کردیم و مجددا بازیگر انتخاب کردیم و به اجرای این فیلم پرداختیم. همچنین گفت: بنظرم کارشناسی فیلم می‌تواند خیلی تاثیر گذارتر باشد.

رونمایی از فیلم کوتاه نجان

مهدی آذرپندار، درباره حمایت‌های جدیدی که در رابطه با اجرای فیلم کوتاه است، گفت: روز اول که آمدم گفتم اولویتم تولید است و مهم‌ترین کاری ک باید برای انجمن انجام دهیم تولید فیلم کوتاه است. از این جهت هرچیزی که به رشد فیلم کوتاه کمک می‌کند برای ما ارزشمند است. توجه ما بیشتر  بر روی توضیح متن است، همچنین حمایت‌هایمان خیلی اعداد و رقم‌های ویژه‌ای نیست اما میخواهیم تولید فیلم اتفاق بیوفتد.

وی ادامه داد: تولید ارزان فیلم بعدا به کمک فیلم‌ساز می‌آید و این بخشی از پروسه فیلم‌سازی است. همچنین اگر فیلمی رد می‌شود درونش تجربیاتی است که ما خیلی تلاش می‌کنیم تا به رشد برسیم. ۳۰ درصد تولیدات ما مربوط به تهران است و ۷۰ درصد تولیدات ما باید از شهرستان‌ها باشد که امیدوار هستیم این روند در استان‌های دیگر هم پیش‌برود.

باقری، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان این فیلم گفت؛ برای انتخاب مکان فیلمبرداری نگاه محیط زیستی نداشتیم و نگاه ما همانطور که در ابتدای فیلم مشخص است، جنگلی بود که کسی در آن نبود. استفاده از فضای جنگل طوری بود که سعی کردم جنگل تبدیل به تک درختی نشود و از لحاظ محتوایی تلاش کردم جنگل محیط مناسبی باشد.

اهدای جوایز محمد مهدی باقری

کمال پورکاوه، خبرنگار و منتقد سینما در خصوص فضای انتخابی فیلم نجان گفت: معمولا رسیدن به آرزو در فضای دود و پر از همهمه جالب نیست و فضای خش خش برگ و جنگل مناسب این کار بود. همچنین  حضور آقای آذر پندار اتفاقی نادر است.

امیر اخوان، مشاور طراح و بازیگردان در این رونمایی گفت: من به عنوان یک بازیگردان فقط ۴ بار به شمال رفتم که برای اجرای خوب فیلم باید رفت و آمد می‌بود که آقای باقری به تنهایی می‌‍رفتند تا با فضا آشنا شوند. برای فیلمبرداری فیلم اینقدر باید در رفت و آمد باشی تا شرایط بازیگر فراهم و بر روی کار مسلط شود.

او گفت: اگر به ما فرصت کشف و تولید داده نمیشد، شاید این اتفاق به درستی پیش نمی‌آمد ولی الان ما پشت این اتفاق ایستاده‌ایم چون این اتفاق افتاد. در ادامه سخنانش به زمان کار بر روی فیلم کوتاه نجان اشاره کرد؛ نزدیک به ۵ سال است که این متن نوشته شده است و فیلم برداری این فیلم ۴ روز طول کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.