طرح اورژانس وکیل در کانون وکلای دادگستری قزوین اجرا می‌شود

رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین از اجرای طرح اورژانس وکیل با هدف حمایت فوری از اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان در معرض خطر خبر داد.

سیدمحمد حسینی رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: طرح اورژانس وکیل در کنار حمایت فوری از اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان در معرض خطر به منظور تقریب اهداف و برنامه‌های قانونی در جهت پاسداری از حق دفاع ملت به عنوان یکی از مصادیق مهم قانون اساسی، تشریک مساعی در تحلیل حقوقی روند تقنینی در حوزه وکالت و بررسی آثار طرح‌های پیشنهادی مجلس بر ساختار حقوقی کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از خشونت‌های اجتماعی در خانواده‌ها و کودک‌آزاری از دیگر اهداف اجرای طرح اورژانس وکیل است که با ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه جلوی ارتکاب بسیاری از جرایم و بزه‌ها را می‌گیرد.

این مسوول حقوقی استان گفت:غالبا بسیاری از شهروندان به دلیل تسلط و اشراف نداشتن بر مسائل حقوقی نتوانسته اند مدارک و ادله به نفع خود را حفظ کنند و در نتیجه آرای صادره در محاکم به ضرر آن‌ها تمام شده است.

وی افزود: افتتاح این گونه طرح‌ها در جهت افزایش دانش و آگاهی جامعه محسوب شده و گامی بسیار مهم برای کاهش پرونده‌های قضایی و میزان مراجعات به محاکم است.

حسینی افزود: آیین افتتاحیه این طرح سوم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غضنفر آبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و مسئولین قضایی و حقوقی استان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.