خودکفایی در تولید لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری

سرپرست معاونت آب و خاک گفت: با توجه به آنکه در تولید لوازم و تجهیزات سامانه های نوین به مرز خودکفایی رسیدیم، در برخی لوازم امکان صادرات به کشورهای همسایه را داریم.

آقای فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در تولید لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری به مرز خودکفایی رسیدیم و در چند قلم جزئی به میزان نیاز داخل واردکننده هستیم که طی برنامه ریزی صورت گرفته در یک سال آینده آن هم در داخل تولید می‌شود.

به گفته او، در مباحث فنی پروژه‌های آب و خاک مشکلی نداریم و مطالعه، طراحی و اجرا پروژه‌های آب و خاک به طور کامل توسط شرکت‌های مشاور داخلی انجام می‌شود.

عباسی می‌گوید: در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری که به مرز خودکفایی رسیدیم، برخی لوازم و تجهیزات به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

سرپرست معاونت امور آب و خاک گفت: قانون حفاظت خاک که در سال ۹۸ مصوب و اجرا شد، آیین‌نامه‌های آن توسط جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌ها مراحل نهایی خود را طی می‌کند که این آیین‌نامه در بیش از ۴۰ ماده و ۲۰ تبصره به زودی در هیئت دولت مطرح و تصویب می‌شود.

در هفته دولت ۱۱۷۷ پروژه آب و خاک در سطح بالغ بر ۵۰ هزار هکتار با اعتبار ۱۲۸۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح می‌کنیم، همچنین بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی خواهد بود.

با توجه به شرایط اقلیمی کشور و بحران منابع آبی، بحث توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با رویکرد کاهش تبخیر و افزایش وری تولید و منابع آبی دنبال می‌شود که بنابر گفته سرپرست معاونت آب و خاک طی سال‌های گذشته در شاخص‌های راندمان آب روند صعودی داشتیم که افزایش تولید محصولات هم تاییدی بر روند مثبت افزایش بهره‌وری تولید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار