حضور ۴ میلیون ایرانی در پیاده روی اربعین

مسئول کمیته فرهنکی و آموزشی سازمان حج و زیارت گفت: برنامه ریزی شده است امسال حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام شوند.

حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته فرهنکی و آموزشی سازمان حج و زیارت در جمع موکب داران اربعینی مازندران و در همایش توجیهی آموزشی و فرهنگی موکب داران اربعینی که در ساری برگزار شد، گفت: برنامه ریزی شده است امسال حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام شوند.

او با بیان اینکه با توجه به گرمی هوا و بحث ریزگرد‌ها افراد با سابقه بیماری و نیز اطفال از سفر پیاده روی اربعین خودداری کنند، افزود: یک هزار و ۵۰۰ موکب ایرانی امسال در پیاده روی اربعین به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه ۵ هزار مبلغ از سراسر کشور نیز برای راهنمایی زائران حسینی در عراق حضور پیدا خواهند کرد، گفت:۵۰ قاری ممتاز و نیز ۶۰ شاعر برتر آئینی هم در این رزمایش عظیم جهان اسلام حضور پیدا می‌کنند.

او افزود: برنامه ریزی شده است تا همایش بین المللی با محوریت ابعاد جهانی قیام عاشورا نیز ویژه اهل سنت و شیعه برگزار شود.

اسماعیلی مدیرکل حج و زیارت مازندران به استقبال زائران مازندرانی از سفر پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب بیش از ۴۰ هزار گروه اربعینی نام نویسی کرده اند.

او همچنین با اشاره به هماهنگی انجام شده با ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: موکب داران نیز در مسیر پیاده روی کربلا، نجف و سامرا به زائران مازندران خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مسیر پیاده روی زائران کربلا تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار