غار‌های درگز در مدار گردشگری قرار می‌گیرد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی درگز گفت: براساس توافق صورت گرفته با اداره حفاظت محیط زیست، غار‌های این شهرستان در مدار گردشگری قرار می‌گیرد.

محمد شیخ سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز گفت: غار‌ها و پناهگاه‌های صخره‌ای موجود در ارتفاعات درگز به لحاظ میراث‌فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند موجب رشد و توسعه گردشگری شود.

او افزود: زیست بوم درگز به مثابه بستری طبیعی برای شکل گیری آثارتاریخی و فرهنگی نقش متقابلی در توسعه گردشگری دارد و از ظرفیت‌های کم‌نظیر برای رشد و توسعه گردشگری محسوب می‌شود که با همکاری اداره محیط زیست شهرستان هم‌افزایی لازم صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز با اشاره به پتانسیل‌های ویژه و خاص پارک ملی تندوره ادامه داد: طبیعت شگفت‌انگیز درگز در کنار آثار باستانی این شهرستان به‌خوبی مکمل یکدیگر بوده و گردشگران در این شهرستان سفری خاطره انگیز را تجربه می‌کنند.

شیخ با بیان این‌که گردشگری به محور توسعه درگز تبدیل شده است، بیان کرد: با حمایت‌های ویژه فرماندار شهرستان روند توسعه گردشگری و ایجاد تاسیسات گردشگری برای میزبانی شایسته از گردشگران تسریع شده است و در حال حاضر چهار اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان ره‌اندازی شده است.

او تصریح کرد: هم‌چنین در این شهرستان سه خانه مسافر و دو هتل و سه مهمانپذیر آماده پذیرایی از گردشگران است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز تاکید کرد: در درگز بیش از ۱۸۰ اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از ۲۰ اثر و جاذبه طبیعی گردشگری دارد که از این تعداد حدود ۱۰۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

درگز در فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتری از شمال مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار