۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های حوزه سلامت اشنویه اختصاص یافت

فرماندار اشنویه گفت: ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل، تجهیز و اجرای طرح‌های حوزه سلامت از محل اعتبارات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان مرزی تخصیص یافته است.

سیدعلی ترابی در جریان بازدید از طرح‌های در حال احداث حوزه سلامت این شهرستان گفت: در سفر معاون وزیر بهداشت و درمان نیز ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان سی تی اسکن این شهرستان اختصاص یافت.

او با بیان اینکه ساختمان سی تی اسکن خیرساز این شهرستان با تلاش‌های صورت گرفته هم اینک به ۹۰ درصد رسیده است، می گوید: این مکان با زیربنای ۴۶۲ متر مربع در ۲ طبقه احداث می‌شود و مجموع اعتبارات اولیه پیش‌بینی شده برای احداث آن ۲۰ میلیارد ریال بوده که هم اینک با مشارکت مردم و خیرین ۲۹ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

فرماندار اشنویه گفت: در طبقه اول این ساختمان واحد‌های سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق پزشک و در طبقه دوم نیز واحد سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی و واحد‌های اداری طراحی شده است.

ترابی گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز تمامی نیاز‌های این شهرستان در این حوزه بطور کامل رفع شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان و یا سایر شهرستان‌های همجوار نیست.

او در مورد احداث بیمارستان ۸۱ تختخوابی این شهرستان نیز گفت: این بیمارستان هم اینک از۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و انتظار می‌رود در صورت تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز آن سال جاری به اتمام رسیده و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

ترابی می گوید: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال احداث بوده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۳۶۰ میلیارد ریال است.

او گفت: این بیمارستان دارای بخش‌های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی کودکان، داخلی، جراحی عمومی و قلب خواهد بود.

ترابی گفت: این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب ارتقا یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.