۵۷ طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت در هرمزگان به بهره برداری می رسد

رییس سازمان صمت هرمزگان گفت:در هفته دولت ۵۷ طرح شاخص و زیرساختی صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷۰هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

خلیل قاسمی گفت: از این تعداد ۴۵ طرح در مجموعه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با هزینه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و ۱۲ طرح با اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

او گفت: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون یورو، برای بیش از سه هزار و ۶۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

صدور ۱۵۳ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی در هرمزگان

صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵۳ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی در نقاط مختلف این استان صادر شده است که این شاخص در همسنجی با پارسال رشد قابل توجهی دارد.

قاسمی گفت: برای اجرای این مجوزهای صنعتی در استان هرمزگان ۹۹۴ هزار میلیارد ریال برآورد سرمایه شده است که در صورت تحقق آن ها، برای ۱۳ هزار نفر شغل صادر می شود.

او گفت: رشد سرمایه گذاری واحدهای صنعتی هرمزگان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۹۳ درصد و رشد اشتغال ۳۱۲ درصد بوده است که با این سرمایه گذاری‌ها به طور قطع مگاپروژه هایی در سطح استان آغاز خواهد شد.

این مسوول گفت: به لحاظ رتبه بندی سازمان های استانی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در حوزه سرمایه گذاری در سطح کشور پیش از تیرماه امسال رتبه سوم داشت که اکنون به رتبه نخست دست یافته است و درحوزه سرمایه گذاری طرح های صنعتی نیز کسب رتبه دوم را در سال اول دولت سیزدهم شاهد هستیم.

او گفت: در بخش تولیدی نیز در تولید شمش آهن رشد ۱۲.۲ درصد، آهن اسفنجی ۲.۱۷ درصدی، صنایع شیمایی چهار درصد و صنایع معدنی ۲ درصد رشد نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: در دهم تیرماه امسال وعده آغاز فعالیت مجدد کارخانه روی هرمزگان صورت گرفت که این مجموعه با اشتغال ۲۵۰ نفر به چرخه تولید برگشت.

احیای پنج معدن راکد در هرمزگان

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج معدن راکد و غیرفعال در استان احیاشده و در این مدت هفت فقره پروانه معدنی جدید و هفت پروانه های اکتشافی جدید نیز صادر شده است.

قاسمی گفت: دراین مدت ذخایر معدنی استان هرمزگان افزون بر ۷۷ میلیون تن افزایش یافته است که رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: در حوزه بازرسی از واحدهای صنفی نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۸۲ هزار و ۶۲۵ مورد بارزسی صورت گرفته است که در این راستا پنج هزار و ۵۴۶ پرونده تشکیل شده و امیدواریم این پرونده ها به نتیجه برسد.

این مسوول همچنین به بارگذاری کالاها در سامانه جامع تجارت اشاره کرد و گفت: به مرور کالاهای مختلفی روی این سامانه بارگذاری می شود و از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و برخی از اقلام مصرف کنندگان تقاضا داریم که در این بستر خریدشان را انجام دهند.

قاسمی  گفت: دلیل بارگذاری کالا روی این سامانه این است که یکسری واسطه های غیرضرور در فرایند تولید و توزیع قرار می گیرند که قیمت ها غیرواقعی است ودر نهایت باعث می شود هم مصرف کننده و هم تولید کننده زیان می ببینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.