استاندار همدان:

فوتی‌های هفته گذشته ناشی از کرونا در استان همدان واکسن نزده بودند

استاندار همدان گفت: ۱۵ نفر هفته گذشته در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این افراد واکسن تزریق نکرده بودند.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: ضرورت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش آمار مرگ و میر ضروری است و  ۱۰۰ درصد این افراد نسبت به تزریق واکسن اقدامی نکرده بودند.

او در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: از زائران اربعین حسینی و متقاضیان حضور در کربلای معلی درخواست داریم پیش از عزیمت به عتبات عالیات نسبت به تزریق دُز یادآور کرونا اقدام کنند.

 استاندار همدان گفت: اجرای برنامه نمادین از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن کرونا به زائران اربعین حسینی و بازتاب و انعکاس آن از سوی رسانه‌ها حرکت ارزشمندی برای ترغیب این افراد به واکسیناسیون است.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به استقبال بی نظیر مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی و بالا بودن میزان تجمع برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دست کم باید ۲ هفته قبل از عزیمت به عراق نسبت به تزریق واکسن اقدام شود.

او گفت: طبق رنگ بندی کرونایی مبنی بر استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن در شهرستان‌های زرد، ۵۰ درصد در مناطق نارنجی و ۳۰ درصد در مناطق با رنگ بندی قرمز باید این موارد در اماکن عمومی، محیط‌های مسقف، ورزشگاه‌ها و رستوران رعایت شود.

به گفته استاندار استفاده از ماسک به ویژه در محیط‌های مسقف برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تزریق دُز یادآور، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی همچنان مورد تاکید است.

قاسمی فرزاد خواستار مطالبه کارت واکسن کرونا دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش هنگام ثبت نام شد و گفت: البته این کار نه به عنوان یک الزام بلکه به عنوان یک کار فرهنگی در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان است.

او گفت:اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اصناف و قرارگاه زیستی پیگیری لازم را در زمینه «پی یو آر» کُد انجام دهند همچنین همه تریبون داران و افراد با نفوذ و رسانه‌ها نسبت به تشویق افراد به تزریق واکسن اقدام‌های لازم را انجام دهند.

استاندار همدان خواستار پیگیری برای نصب دستگاه تهویه در مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به زمان باقی مانده تا بازگشایی مدارس شد و گفت: بازرسی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و پدافند زیستی نسبت به بررسی وضعیت نصب دستگاه تهویه هوا در مدارس بازرسی‌های لازم را تا پیش از بازگشایی مدارس انجام دهند.

قاسمی فرزاد با قدردانی از پزشکان و پرستاران که با شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی برای سلامت مردم تلاش کردند روز پزشک را به آن‌ها تبریک گفت.

او گفت:هم اینک چهار شهرستان «رزن، درگزین، کبودرآهنگ و اسدآباد» در وضعیت قرمز، شهرستان‌های «همدان، بهار، فامنین و نهاوند» در وضعیت نارنجی و «ملایر و تویسرکان» در وضعیت زرد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.