رفع تصرف بیش از ۶ هزار متر مربع از اراضی ملی یاسوج

معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در یاسوج خبر داد.

عبدالحسین تمدن به گزارش‌های ارسالی مردمی به «سامانه سامد»، سامانه ارتباط‌های مردمی دادستانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تصرف اراضی ملی واقع در منطقه «بلهزار» یاسوج و غرس درخت در این محل، دادستان مرکز استان دستور پیگیری موضوع را صادر کرد.

او افزود: دستور‌های لازم به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور بررسی موضوع و تعیین میزان دقیق اراضی تصرف شده مازاد بر واگذاری صادر شد.

تمدن می‌گوید: پس از تهیه مقدمه‌های کار، به همراه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان و نیز مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه موردنظر حضور یافته و با توجه به نبود امکان استفاده ماشین آلاتی مثل لودر، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به قلع و قمع درختان غرس شده اقدام کردند.

به گفته معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ مقرر شد متولیان منابع طبیعی، گزارش مربوط را به همراه مستندات جهت تعقیب متهم به دادسرا ارسال کنند.

این مقام قضایی با بیان اینکه هرگونه تجاوز به منابع طبیعی برخورد قاطع دستگاه قضایی را به دنبال دارد، ادامه داد: دستگاه‌ها، جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی خارج از محدوده‌های واگذاری، از همان ابتدا بهره برداران را مکلف به محصورسازی عرصه واگذار شده کنند.

او در پایان از مردم خواست نسبت به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست احساس تکلیف کنند و هرگونه تجاوز به منابع ملی را به مسئولان متولی گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.