استاندار اصفهان:

تشکل‌های مردمی در مدیریت استان اصفهان بیش از پیش ایفای نقش کنند

استاندار اصفهان گفت: تشکل‌های مردمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها باید بیشتر در کنار مدیریت استان باشند.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در گردهمایی فعالان فرهنگی و اجتماعی استان ضمن اشاره به برخی بحران‌ها در کشور نظیر وقوع سیل و کرونا، گفت: تشکل‌های مختلف با رویکرد‌های گوناگون در این بحران‌ها یاری‌رسان مردم بودند و با فعالیت‌های مناسب بخش قابل توجهی از امدادرسانی و یاری رسانی را انجام دادند.

او با اشاره به اینکه استفاده از توان مردمی نگاه اعتقادی نظام و انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، ادامه داد: آنچه در سیاست‌های بالادستی نظام بر آن تأکید می‌شود دیدگاه مردمی است. بر همین اساس حمایت از مردم همواره وجود داشته و در دولت سیزدهم نیز با شعار دولت مردمی و تاکید همیشگی رییس جمهور وضعیت به همین گونه است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: تشکل‌های مردمی در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها باید بیشتر در کنار مدیریت استان باشند و در این زمینه نقش آفرینی خود را افزایش دهند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: وقتی تعداد تشکل‌های مردم نهاد کنونی را با قبل از انقلاب اسلامی مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که رویکرد انقلاب، مردمی و استفاده از توان همگان بوده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: داشتن الگوی مناسب و والا در عرصه‌های گوناگون حائز اهمیت است. هر کجا زمینه‌ای مدلسازی خوبی انجام گرفت و سپس توسعه یافت، نظام نیز به آن اعتماد کرد و سبب شد که در کل بدن کشور تسری یابد بنابراین مدل‌سازی موفق در مقوله تشکل‌های مردمی نیز باید افزایش یابد.

او با بیان اینکه باید از خیران و مردم به عنوان ابرقدرت یاد کرد، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب به حکمرانی مردم اشاره شده است که باید توسط جوانان و نخبگان جامعه اجرایی شود، گفت: در این حوزه باید به دنبال مدل سازی باشیم تا به حکمرانی مردمی برسیم.

او از نگاه ویژه دولت سیزدهم به تشکل‌های مردمی خبر داد و افزود: تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در استانداری بر همین اساس شکل گرفته است.
مرتضوی هدف از تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی را اینگونه تشریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در استان اصفهان نیز برای همین موضوع تشکیل شد که مجموعه حرکت‌های مردمی بتواند به طور ویژه در مناطق محروم معطوف شود و حاکمیت هم با حمایت از آن‌ها بتواند در راستای محرومیت زدایی گام بردارد.

گفتنی است؛ گردهمایی تشکل‌های مردمی، فعالان فرهنگی، اجتماعی استان به همت مجموعه دستگاه‌های مختلف و با تلاش اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار