معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در مهاباد:

اعتبارات کمیته امداد در آذربایجان‌غربی ۳ برابر شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: امکان فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر و اعتبارات هم در همین مدت ۳ برابر شده است.

مرتضی فیروزآبادی در سفر یک روزه خود به مهاباد با اشاره به افزایش اعتبارات کمیته امداد امام خمینی در سال جاری گفت: اعتبارت کمیته امداد در حوزه اشتغال از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال قبل به ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده و تعهد اشتغال هم در همین مدت ۴۰ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در کشور برنامه مهارت آموزی را افزایش داده‌ایم، گفت: همچنین در اشتغال زایی هم از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی به ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری رسیده‌ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر مهارت‌آموزی در کشور خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است.

فیروزآبادی افزود: تاکید داریم که این مهارت‌ها متناسب با بوم مناطق باشد و از مهارت‌های تکراری فاصله گرفته شود و مهارت‌هایی از فضای مجازی انتخاب شود که متناسب با شرایط جدید است.

وی به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال در کمیته امداد هم اشاره کرد و گفت: آزادکاری ظرفیتی است که تابحال در مجموعه امداد برنامه‌ریزی نشده است؛ در دنیا آزاد کار‌ها یک جمعیت قابل توجهی از شاغلان را تشکیل می‌دهند که از طریق فضای مجازی می‌توانند کار پیدا و بازاریابی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی همچنین گفت: شرایطی ایجاد کردیم که در یک ماه آینده این مسیر برای کسانی که انگیزه کار دارند و دنبال کار هستند بسیار سهل الوصول و قابل انجام باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.