کاشت درخت برای کم کردن دی اکسید کربن کافی نیست

بر اساس یک پژوهش، کاشت درخت به تنهایی نمی‌تواند دی اکسید کربن جو زمین را کاهش دهد.

افزایش سالانه گاز‌های گلخانه‌ای و نیز دی اکسید کربن در جو زمین، یکی از تهدید‌های اصلی برای انسان‌ها در روی زمین محسوب می‌شود.

انسان‌ها سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تن گاز‌های گلخانه‌ای و دی اکسید کربن را در جو زمین منتشر می‌کنند و در صورتی که انتشار این میزان فراوان ادامه یابد، دمای زمین همچنان بالا می‌رود؛ تا جایی که حتی ممکن است شیوه زندگی ساکنان روی این کره خاکی را نابود کند.

یکی از راه‌هایی که دانشمندان برای حل این مشکل به آن تکیه می‌کنند، کاشت درخت فراوان است؛ چرا که درخت‌ها برای رشد دی اکسید کربن را گرفته و اکسیژن آزاد می‌کنند. اما نتایج یک پژوهش، داده‌های تکان دهنده‌ای را به همراه آورده که این راه حل را ناکافی معرفی می‌کند.

بر اساس این پژوهش، انسان‌ها نمی‌توانند برای کاهش میزان ضروری دی اکسید کربن، به میزان کافی درخت بکارند؛ چرا که بر روی کره زمین به میزان کافی مساحت وجود ندارد که علاوه بر سرزمین‌های لازم برای کاشت محصولات کشاورزی برای غذای بشر، بتوان به میزان کافی نیز درخت کاشت.

این پژوهش همچنین نشان داد که اگر درختان در منطقه‌ای به وسعت ایالات متحده کاشته شوند، تنها می‌توانند ۱۰ درصد از دی اکسید کربنی را که سالانه منتشر می‌کنیم، جذب کنند.

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.