سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون‌ها افغانستانی/ دغدغه سیم‌کارت برای مهاجرین به کجا رسید؟

هر کشوری را در جهان به نام و صفتی می‌شناسند، حال این صفت بد باشد یا خوب.

هر کشوری را در جهان به نام و صفتی می‌شناسند، ویژگی که معمولا درباره انسان‌ها نیز صدق می‌کند.

راستگو ، بد اخلاق ، مهربان ، مهمان نواز و یا هزاران صفت دیگر.

حرف از مهمان نوازی شد؛ ویژگی که شاید بیشتر مردم جهان ایران را با آن بشناسند.

ویژگی که امروز هم بار دیگر به درستی ثابت شده است و این را می‌توان از خیل ورود مهاجران به کشور دید و آن را تایید کرد.

 

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون افغانستانی/ حکایت دغدغه سیم کارت برای مهاجرین به کجا کشید؟

مهمان نوازی ایران برای ۵ میلیون افغانستانی

گفته ای که شاهد مثال آن این بخش از صحبت‌‌های صادق رضا دوست مدیرکل اتباع وزارت کشور است  که گفته جمهوری اسلامی قریب به ۵ میلیون افغانستانی را در خود پناه داده است. البته در گذشته پدیده آوارگی را در قاره های آفریقا تعریف می‌کردند.

با وجود اینکه برخی کشورها داعیه حمایت از پناهندگان را دارند اما مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده که حتی جلوی مرزهایش دیوار کشیدند در این شرایط جمهوری اسلامی در عین حالی که با تمام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، اما میزبان خوبی برای پناهندگان بوده است. حتی زمانی که ایران درگیر جنگ ۸ ساله بود در تلاش بود تا برای مهاجران کم‌ترین مشکلات ایجاد شود.

مدیر کل اتباع وزارت کشور می‌گوید دانشجویان مهاجری در جمهوری اسلامی ایران در حال تحصیل هستند، امیدواریم که شرایط به گونه ای رقم بخورد که پس از فراغت از تحصیل به صورت عزتمندی به کشور خود بازگردند. ما در تلاشیم تا مشکل غربت را برایشان حل کنیم.

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون‌ها افغانستانی/ دغدغه سیم‌کارت برای مهاجرین به کجا رسید؟

وقتی ایران تمام منابع خود را برای پناهندگان به میدان می‌آورد

صحبتی که آقای پریزنر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل نیز برآن تاکید کرده و گفته است که بیش از ۴ دهه است که ایران تمام منابع خود را برای پناهندگان به میان آورده است.

کمک های حمایتی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل حمایت خود را در این زمینه متعهدانه انجام داده است. در سال ۲۰۲۱ این کمک ها افزایش چشم گیری داشته است. در این شرایط می‌خواهم از کمیساریای حقوق بشر و سمن های مربوط تشکر کنم و تبریک بگویم از تمام کنشگران برای حمایت از پناهندگان.

خانم گلد کووا، نماینده کمیساریای سازمان ملل نیز معتقد است که ایران جزو ۱۰ کشور اصلی میزبان است که سخاوتمندانه به مهمان نوازی پرداخته است و از قرن ۱۶ میلادی پذیرای پناهندگان ارمنی بوده است.

امروز هم بسیاری از این پناهندگان از واکسن و تحصیل برخوردار شدند و واکسن را دریافت کردند و موضوع بیمه سلامت هم در دستور کار است. جمهوری اسلامی ایران حمایت های خود را ادامه می‌دهد و ما نیز حمایت خود را ادامه خواهیم داد.

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون افغانستانی/ حکایت دغدغه سیم کارت برای مهاجرین به کجا کشید؟

وزیر سابق ارتباطات: هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر باشند، وجود ندارد

به این ترتیب پر بی راه نیست اگر بگوییم مهمان نوازی ایران امروز برای جهانیان امری ثابت شده است. با این حال اما چه کسی می‌تواند ادعای کمال و بی نقص بودن امری را داشته باشد و به نظر می‌رسد این سفره نیز کم و کاستی‌هایی را داشته است.

موضوع از اینجا شروع شد که دوسال قبل یکی از بازیگران مهاجر کشورمان نسبت به ثبت نشدن سیم‌کارت برای مادرش، پستی را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

در همان زمان «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر وقت ارتباطات در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد: موضوع را بررسی کردم؛ هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر باشند، وجود ندارد.

برای واگذاری سیم‌کارت به مادر این بازیگر، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است.

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون افغانستانی/ حکایت دغدغه سیم کارت برای مهاجرین به کجا کشید؟

با این حال اما بسیاری از مهاجران نیز اعلام کردند که این مشکل را دارند و «حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره ساز و کار صدور سیمکارت و چرایی خودداری دفاتر پیشخوان از صدور کارت گفته بود که اصلی‌ترین موضوعی که برای صدور سیم‌کارت باید توسط دفاتر پیشخوان موردبررسی قرار بگیرد، احزار هویت است.

این مسئله برای اتباع داخلی و خارجی یکسان است. احراز هویت اتباع داخلی از طریق ثبت‌احوال استعلام می‌شود اما اتباع خارجی چند روش دارند.

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون‌ها افغانستانی/ دغدغه سیم‌کارت برای مهاجرین به کجا کشید؟

به گفته وی کسانی که قصد دارند بر اساس گذرنامه سیم‌کارت دریافت کنند، باید از طریق نیروی انتظامی استعلام شوند و عده‌ای دیگر مانند برادران و خواهران افغانستانی ما یک راه‌های شناسایی به نام کد آمایش دارند که از یک سامانه پژواک استعلام می‌شود.

کسانی که قصد دارند براساس گذرنامه سیم‌کارت دریافت کنند، باید از طریق نیروی انتظامی استعلام شوند و کسانی که با کارت آمایش می خواهند سیم کارت دریافت کنند باید از سامانه پژواک استعلام کنند.

باشگاه خبرنگارن جوان هم که دغدغه این مهمانان را از مدت‌ها پیش داشته در صدد برآمد تا چند و چون این ماجرا را جویا شود.

وظیفه اصلی بر دوش وزارت کشور است

از همین رو نیز ابتدا به سراغ یکی از نمایندگان مجلس یعنی غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتیم و درباره وضعیت پناهجویان در کشورمان پرسیدیم و او نیز در پاسخ گفت: همانطور که می‌دانید جمهوری اسلامی ایران در مقام واقعیت بزرگ‌ترین پذیرنده پناهجویان است و برخلاف کسانی که به دروغ داعیه حقوق بشر دارند رفتار انسانی و مطابق موازین انسانی را با پناهجویان در پیش گرفته است.

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون افغانستانی/ حکایت دغدغه سیم کارت برای مهاجرین به کجا کشید؟

او ادامه داد: البته زمانی که در ابعاد ملی پناهنده داریم طبیعی است که عناصر نفوذی و تروریست هم در پوشش شهروندان معمولی افغانستانی نفوذ کنند؛ اما معتقدم که افرادی که حافظ امنیت کشور هستند اعم از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و برادران ما در وزارت اطلاعات به خوبی قادر هستند که عناصر احتمالی نفوذی را از شهروندان افغانستانی تشخیص دهند.

رضوانی افزود: وقتی که کاری با این عظمت توسط جمهوری اسلامی انجام می‌شود که در دنیا بی بدیل است و در ابعاد میلیونی پناهندگان را علیرغم هزینه‌هایی که برای کشور دارد در راستای تکریمی که برای پذیرندگان صورت می‌دهد، باید تسهیلاتی را نیز برای آن‌ها در نظر بگیرد.

از جمله آن‌ها این است که باید در راستای این تسهیلاتی که صورت می‌گیرد باید به نحو مناسب وضعیت ضروریات این مساله را نیز ترتیب دهد و باید برای امور جاری از امکانات بانکی و مخابراتی آن‌ها استفاده کنند و این هم به نفع آن‌ها و هم به نفع کشور است.

وی درباره وظایف هریک از نهاد‌های کشور نیز در این زمینه بیان کرد: وظایف متفاوت است؛ برای مثال وزارت کشور باید وظیفه شناسایی دسته بندی و تشکیل پرونده برای این‌ها داشته باشد و سایر وزارت خانه‌های ذی ربط هم باید متناسب با شرح وظایفی که دارند وظایف خود را انجام دهند، اما وظیفه اصلی بر عهده وزارت کشور و در مرحه بعد دستاه‌های حافظ امنیت کشور است.

رضوانی در پایان تاکید کرد که من بر اساس اطلاعاتی که دارم بررسی‌های لازم انجام و الزاماتش بررسی می‌شود و فکر کنم که در آینده نزدیک این تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

باید برای مهاجرین یک قانون دقیق تصویب شود 

علاوه بر این ابوالفضل ظهره وند سفیر سابق کشورمان در افغانستان نیز در این زمینه به ما گفت که اگر سازمان مهاجرین در وزارت کشور باشد با آمدن و رفتن وزیر کشور می‌تواند تمام رویکردهای این سازمان تغییر کند.

به گفته ظهره‌وند ما یک سازمان مستقل نیاز داریم که امور مهاجرین را در رابطه با شورای عالی امنیت ملی و نهادهای مربوطه دنبال کند، این نهاد‌ها هم با آمدن و رفتن دولت‌ها تغییر نمی‌کنند.

به گفته وی  مهاجرین یک ظرفیت تعریف می‌شوند در این کشور، و اگر بخواهند تخطی کنند راحت آن‌ها از کشور بیرون می‌کنند، این یک شاخص بسیار خوب است و اثر امنیتی هم دارد اما در این‌جا به این شکل نیست، یک روز حساب‌ها را قطع می‌کنند و یک روز سیم‌کارت نمی‌دهند، یک روز رد مرز می‌شوند و انواع مشکلاها را دارند .

ظهره وند این را هم تاکید کرده است که این سازمان باید فرا دستگاهی باشد، از استقلال برخوردار باشد، طرف مراجعه آن شورای امنیت‌ملی، بخشی از سپاه و نیروهایی که مرزداری دارند و یا مسائل اجتماعی را از ارگان مربوطه مثل آموزش و پرورش، سازمان ثبت و جاهای دیگر پیگیری کنند.

در حال حاضر تفکری که وجود دارد این است این سازمان برود در دل وزارت کشور، اما باید این سازمان یک نهاد مستقل شود و استقلال ان بسیار مهم است، زیرا آمدن و رفتن دولت‌ها نباید سیاست آن تغییر کند. باید برای مهاجرین یک قانون دقیق تصویب شود .

سفره مهمان نوازی ایرانی پذیرای میلیون افغانستانی/ حکایت دغدغه سیم کارت برای مهاجرین به کجا کشید؟

و در پایان باید گفت حالا که سفره مهمان نوازی ایرانیان چشم جهانی را خیره خود کرده بهتر است که به دغدغه‌های بیشتری از این مهمانان توجه شود تا هم آنها از این مهمان نوازی آسوده خاطر باشند و هم صاحب خانه.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد آگا
۲۱:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
افغانی ها باید از ایران اخراج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
ایناکنگرخوردن لنگرانداختن کجای کارید!!
نظراتوبخونیدبه مهمان نوازی پی میبریداخه چراوقتی خودمونم نمیتونیم هندل کنیم به غریبه هاراه میدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
مهمان نوازی به جای خود،اما افراد جامعه
هم به امنیت نیاز دارند، ممکن است که خدای نکرده یه وقت اختیار و کنترل کشور از دستتان خارج شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
اقا چی میگین ما نمیخایم مهمان نواز این قوم باشیم
حضرات گرامی تو شیراز پر از شده افغانی پُرررر دور اطراف شاهچراغ و سهل اباد و تمام مناطق بافت قدیم شیراز تماما شده افغانی
حضرات مسول ی سر تشریف ببرید سر ساختموتای شیراز ببینید تو این ساختمونا چ‌خبره از افغانی امکان تداره محاله سر ی ساختمون بری و حداقل ۵ نفر افغانی تو ساختمون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
مهمونی که حتی حاضر نشدند هب هیرمند رو به اینطرف باز کنن! ما هیچ ما همیشه منفعل و برای نمایش و ادعای خوبی و هزینه از سرزمین سوخته مان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
نظراتی که کلا در سایت خبرنگاران جوان نوشته میشه به دست مسئولین میرسه یا میبینن؟
Iran (Islamic Republic of)
لر
۰۹:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
نگارنده محترم مقاله و جناب تصمیم گیر بجای ملت ایران همه این مهمانها و خیرات و برکاتشان هدیه به حضرتعالی و خانواده معظم
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۰۸:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
بابا به این که کشوری که خودمونو که تو صدر کشورهای با فرار مغزهاست و بجاش نیروی تکدیگری و سربار میاره می نازید. شما دیگه چی هستید هیچ جای دنیا اینطور منابعشو هدر نمیده و جمعیت کشورشو نابود نمیکنه. ما جنگ کردیم که بیگانه به ما مسلط نشه ولی عافل از اینکه افاغنه بصورت نرم به زندگی ما مسلط شدن. حتی ساده ترین ادمم میدونه تعریف اقتصاد یعنی تقسیم منابع محدود به نیازهای نامحدوده اونوقت ما میخوایم تو خودشیرینی اول باشیم... نه تو عقلانیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
سیم کارت و ... جزء حقوق افغانها نیست که مدعی شده اند. همین افغانها حقابه ایران را نمیدهند و باعث خشکسالی سیستان شده اند و حالا آمده اند و می خواهند خانه سند بزند حتما فردا می دهند کل ایران را به نام بزن. بعد ما را مثل فلسطینی ها از کشورمان بیرون کنند. اسرائیلی ها از کشورهای اروپایی و امریکایی رفتند فلسطین سواد و فرهنگ و هوش بالاتری داشتند ولی برای ایرانی خفت بار است مردم بی سواد و بی فرهنگ و وحشی افغانی دارند ایران را تصرف می کنند آن هم بدون جنگ و فقط با مظلوم نمایی و به من بدبخت کمک کنید و یا ایرانیان مهمان نواز و انسان دوست هستند ما افغانها قبلا هموطن شما هستیم و .....
United States of America
ناشناس
۰۲:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
اندازه جمعیت چند کشور مهاجر وارد ایران کردید از جیب کی؟؟؟؟ این تعداد شغل مردم ایران میگیرن سوخت یارانه ای مردم مصرف میکنه آب و گاز و نون یارانه ای همه رو میخورن میبرن
به هر کشوری این تعداد جمعیت ناگهان بفرستید اقتصادشون نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
نابود کردید این مملکتو خدا ازتون نگذره
Pakistan
ناشناس
۰۰:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
مردم ایران،همدان سی روزه اب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ایران دو دستی تحویل افغانیان بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
وقتی همه چیز در کشور برای افغان ها فراهم شد این مهمان ها دیگر به کشور خود باز نمی گردند بلکه لنگر می اندازند برادران وخواهران افغان باید برای آزادی کشور خودشان تلاش کنند تا از آوارگی بیرون آیند مگر ملت ایران چه کار کرد تا به امنیت رسید مبارزه با رژیم ستم شاهی ، هشت سال دفاع مقدس ، مبارزه با تروریسم ، استکبار و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
شب شد هرچی گفتیم اینا گوششون بدهکار نیست،بریم بخوابیم که صبح سرکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناسیونال
۲۲:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میهمان عزیز است همچو نفس ،
خفه می سازد اگر آید و بیرون نرود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
گرچه مهمان عزیزاست ولی همچونفس خفه میسازداگر آیدوبیرون نرود این دیگه مهمون نیست این اشغالگریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مراقب باشید که رودادن زیاد به اینها میشه جریان سیاههای امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
نسل ایران داره نابود میشه مهاجرین بیشتری راه بدین تا ایران جوان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
جمع کنید برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
به به چه پذیرایی بگو سریع خاک ایران را ترک کنند
ما خودمان نون و آب نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
سفره ایران واسه ایرانی ها جا نداره ، افغانی حق دست درازی به رزق و روزی ما نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
به زودی نام ایران به عنوان بزرگترین استان افغانستان اعلام میشه و ما ایرانیهای مهربان به خاطر استان بزرگتر بودن فقط احساس شادمانی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ما هیچ نقطه مشترک با افغان ها نداریم از نظر ما آنها مهمان نیستن بیگانه هستن و متاسفانه به علت فقر کم سوادی و...هیچ گاه باعث پیشرفت ایران نخواهند بود امیدواریم مسئولین محترم قبل از آن که دیر شود فکری به حال این افغان ها بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
درود خدا بر هموطنان عزیزم ، مهمانی که زیاد بشینه بعد یه مدت صاحبخانه میشه ، لطفاً مسئولان یک فکری بکنن نه از نظر اقتصادی درسته نه از جنبه های نژادی یه عده آلبانی نشین میان افغان و ایران رو به جون هم میندازن و وطنمون ایران گرفتار خود درگیری میشه بهتره اول مشکل خودمونو حل کنیم بعداً برای اتباع غیر قانونی افغانستان سیم‌کارت می‌خریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تنها کشور در جهانیم از حلقوم بچه های خودمون میزنیم میدیم به اتباع خارجی کاش یکی هم فکر دغدغه مردم ایران بود نه کار دارن نه خونه نه زندگی
Germany
ناشناس
۱۹:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مرز رو باز کنیم افغانی ها ترکمنستان و آذربایجان برن
اونجا فارسی زبان زیاد شه
اندازه جمعیت ترکمنستان افغانستانی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میهمان گرچه عزیز است ولی هم چون نفس
خفه می سازد اگر آید و بیرون نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
به عنوان یک ایرانی مهمان نواز و دلسوز میگم با کمال احترام به افاغنه با فرهنگ و تحصیل کرده، باقی افغان های تحصیل نکرده و غیر مجاز رو از ایران هر چه زودتر اخراج کنید، اینجا آلمان نیست که میلیون میلیون مهاجر راه دادین، اروپا میاد افراد نخبه و تحصیل کرده و متخصص جذب میکنه اینجا دروازه کشور رو باز گذاشتین عده ای بی سواد و بی فرهنگ راه افتادن اینجا، محله ما بالا شهر پر شده از افغان گدا و بچه های کار افغان، این عدم مدیریت کار دست ملت و دولت میده، بعضی از این افراد عضو طالبان هستند. هر چی میگیم کسی گوشش بدهکار نیست کشور باید کنترل کنه چه کسی و با چه نیتی وارد کشور میشه، این مدل مدیریت اتباع باعث فاجعه میشه در آینده به احتمال زیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
البته مهمانی که صاحبخانه رو بدبخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهمان نوازبودن بماند
به نظرم yjc,نظرات رو اسکرین بگیرین واسه مسئولین
فقط بفرست:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کمکشون کنید تا در افغانستان بتونن خونه درست کنند و زندگی کنند. همونجا بهشون در مورد شغل و درآمد کمک کنید. مطمئناً اونجا هم منابعی برای کار و فعالیت وجود داره. اینکه همه رو بیاورید در ایران که نمی شه. پس افغانستان رو چه کسی قراره بسازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
همون کمک رو میتونن به عنوان وام ودیعه مسکن به ایرانی ها بدند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
درود خداوند بر ایرانیان میهمان نواز. یادمون باشهافغانیها به ناچار به ایران سفر کردن. کی از آب و خاکش میگذرد ؟ من خودم ۱۱ سال سوئد بودم. مجبور بودم . الانم با میل خودم آمدم به ایران زنده باد ایران زمین. خواهشا کمک کنید تا فقط بتوانند در ایران راحت زندگی کنند. ی سیم کارت نمیتونند خریداری بکنند. ای خیلی بد هست. زنده باد آزادی زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اونا هم مثه شما برگردن کشورشون
در ضمن شما چه مشکلی داشتی رفتی سوئد؟
شما هم که میخوای حاتم بخشی کنی سفره از پول خودت پهن کن و ده تا افغانی مجرد بیار بغل دست خانواده ت ، شغل خودت و خانواده ت رو هم بده بهشون ، از مال و ظرفیت خودت نه کارگر بدبخت
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا سوئد نموندی تا اونجا سیم کارت بهت بدن؟ چرا به کشورت افغانستان برنگشتی چرا شعار پوپولیسمی میدی تا مسئولان ایران گول بزنید امکانات بیشتر بگیرید
بخدا مسئولین ایران غیرت وطن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
همین که ۱۱ سال سوئد بودی نشون میده احتمالا از قشر مرفه یا آقازاده ای پس حرف نزن ، معلومه که فشار اینهمه کارگر و مهاجر افغانی رو دوش مرفهین نیست بلکه رو دوش کارگر بدبختی هست که بیکار میشه رو مناطق پایین شهر هست که از لحاظ امنیت و فرهنگ و ... به خطر میوفتن و یکی احتمالا مثه تو از کارگر افغانی استفاده میبره
Iran (Islamic Republic of)
احمد علامی
۱۷:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
لطفا برای من معنی کلمه مهمان را شرح دهید؟

مهمان یک روز و دو روز نه چهل سال!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا
اینها مزاحمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر هزینه ای که دولت به ازای هر 1000 افغانی برای یک نخبه ایرانی می‌کرد الان جمیعت 10 میلیون بگیریم میشه 10 هزار نخبه که با تامین هزینه هاشون همین ایران میموندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهمان‌ نوازی کجا بود بزرگواران، شما این ۷هشت ملیون افغانی را به ملت ایران تحمیل کردید درصورتی ما خودمون هزار و یک کمبود داریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
شما خودتو ناراحت نکن. امثال شما به خودمونم رحم نمیکنند. چطور شد قوم و خویش مون میره سوئد یا آلمان یا ترکیه توقع داریم مثل آدم برخورد کنیم چون آدمیم . افغانیها هم انسان هستند امثال تو نمیخاد که نظر بدی. ما آدمیم اونام آدم. شما رو نمیدونم . ما ایرانیها مهمان نوازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آقا حمید قوم و خویش ما با خودش پول میبره، ارز از کشور خارج میکنه. یه نخبه میره. کسی که این مملکت برای پرورش اون هزینه کرده. نه یه آواره که با خودش هزار جور فسق فجور میاره. تازه آخر سر حق آبه رو ازمون میگیرن. و تو بزرگراه برامون خط و نشان می کشن و زورگیری میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
در جواب اقا حمید بگم هیچ کشوری ۵ میلیون ایرانی رو پناه نداده ضمن اینکه توی ایران افغانیها همه کار میکنن از جمله تجاوز به عنف که متاسفانه رایج هم هست قتل و سرقت هم که تا تا دلت بخواد مشکل شغل و مسکن هم رو که بد بود اونا بدترش کردن و دها مشکل دیگه که به وجود اوردن
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
۱۷:۲۴ شما ادرست بده تا یکسری مهمان افغانی خونت بفرستم چرا از طرف کل مردم ایران نظر میدی مردم ایران اکثرا نمیخوان 40 سال مهمان نوازی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کشورکه نیست گداخونن به خودشون که لطمه نمیخوره دودش توچشم ملته نخبه صادرمیکنن افغانی واردمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آقا حمید لطفا از خودت مایه بزار و از طرف خودت حرف بزن نه از طرف ۸۰ میلیون ایرانی.
امثال پاچه خواری مثل تو هم زیادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ده میلیون بیسواد ایرانی رفته تو آلمان یا سوئد
وقتی سوئد یا آلمان مشکل بیکاری داشته باشه کارگر مهاجر ایرانی میگیره؟
انسانیت یعنی هرکسی حق خودشو برداره نه اینکه طرف پاشه بیاد اینجا نون تو سفره ایرانی رو برداره و تنگ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تو شهر ما(اطراف تهران) صاحب خونه ها گرون میکنن ایرانی ها زیر بارنمیرن خونرو اجاره میدن به افغانی هوایی ک چند تا خانواده باهم زندگی میکنن کلا خونه نیست واس اجاره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهمان زوری که نمیشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
یه صاحب خانه بی مغز و یه مهمان دار افراطی که اهل خانه خودش آه در بساط ندارن. کدوم کشور اروپایی درجه یک این همه ماجرا قبول می‌کنه که ایران با این تورم و بیکاری و فلاکت بی سابقه قبول کرده؟ اینها از منابع و امکانات ما استفاده می کنند و در نهایت اگر هم مهارتی پیدا کنند به کشورهای عربی و ترکیه مهاجرت می کنند و اگر هم مهاجرت نکنند عرصه را بر جوانان ما تنگ خواهند کرد. افزایش مهاجر افغانی برابر است با بیکاری، تورم، بر باد رفتن منابع، کم شدن امنیت، افزایش فساد، کم شدن اصالت و نجابت، پایین آمدن فرهنگ. تنها سود آن به جیب کارفرمایان خواهد رفت چون افغانی ها در اول مهاجرت خود با مرد و مزایای کم بدون بیمه کار می کنند و به جیب کسانی که بابت هر مهاجر از سازمان ملل پول دریافت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammed
۲۱:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
وقتی پای منافع خودش درمیان باشد کافرم باشد قبول میکند
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی
۲۳:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۵:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
نخبه ها همه مهاجرت کردند اونوقت برا افغانی ها ما باید ناراحت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کاش هر گز مرز تانرا برای افغانها باز نمی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام.به فکر این ها اول به فکر خود مردم ایران باشید.هر وقت مشکلات همشون درست کردید .به فکر بقیه باشید.


مخصوصا در مناطق محروم ایران ،خیلی ایرانی هستند که نیاز به کمک دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کدوم‌مهمانی کدوم سفره اسم بیش از ۵ میلیون مهاجر رو‌نمیشه مهمان گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
همین افغانی ها چند وقت پیش از یک دختر زورگیری با قمه کرده بودن ...حالا شما بیاید به این ها سیم کارت هم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خطرناکند
بیرونشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برید سرچ کنید و تصاویر افغانستان حتی محله های کابل رو ببینید ، وضع زندگی شون ، تو گل و کثافت و خونه های داغون و ... زندگی میکنن ، حتی وضع شهرهاش از روستاهای ما بدتر
برا همینم هست ایران براشون بهشته ، همین تا میان ایران ده تا بچه میارن و چون تو شرایط بد زندگی میکردن به راحتی با ۴۰ تا بچه با کمترین امکانات هم مشکلی براشون بوجود نمیاد ، هیچ وقت ایران رو ول نمیکنن برگردن
با این فرزندآوری افراط یکی دو نسل دیگه ترکیب جمعیتی به طور کامل عوض میشه و وضع ایران هم احتمالا رو به افول میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
۵میلیون افغانی=۵میلیون جوان بیکار ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانها دغدغه سیم کارت وملت ایران دغدغه روزانه گرانی ها فقر بی کاری جوانان ازدواج و وسایل ازدواج فرزندانشان که از سن ازدواجشان گذشته و مسکن شغل و هزاران مشکلات دیگر دولت ما به فکر بیگانگان بیشتر هستند تا ملت و مردم خود
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
گل گفتی مردم ایران تا کل ایران افغانها نگرفتن خودشون باید اقدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۴:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ساخت منطقه ویژه اقتصادی بسیار بزرگ در شرق کشور و ساخت شهرکها و شهرهای جدید در شرق به اسکان و آبادی و خط مرزی دو کشور می انجامد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مردم افغانستان مردمانی از سرزمین و فلات ایران بوده و هستند و مردمانی سختکوش و زحمتکشند اگر مدیریت در این کشور باشد میتوان صدها شهر زیبا را با همین افغانستانیهای زحمتکش در شرق کشور و بنادری همچون دبی در قشم و چابهار و مکران ساخت منتها مدیریت و مسولان استانی شرقی در جذب و بکار گیری این نیروهای کار ضعیفند .کاری کنیم که مشهد به ابر شهری چند ملیونی و بسیاری از شهرهای شرق کشور دارای شهرهای اقماری فراوان شوند
هر چه باشد افغانستان از بسیاری از دوستان ایران دوست تر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بعدشم در خراسان داعش خراسان رو تشکیل بدهند وشهر مشهد هم بشه پایتختش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مگه جوونهای ایرانی فلج شدن که افغانها کار ساخت و ساز انجام بدن ما ایرانیها خودمون برای کار به کشورهای دیگه میریم بعد مسئولین کشور دادن دست بیگانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
باز حرفه نسنجیده زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
لااقل شرق کشور را با افغانستانیهای مهاجر بسازید نواری از چابهار تا مشهد
#آبادی شرق کشور
#ساختن شرق کشور
#پناهندگی مجاز
#همسایگی
#همزبانی
#پیشرفت شرق کشور و توسعه شرق همچون غرب کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برادولتیاکه خوب ازشون‌ پول میگیرن میزارن‌ جیب خودشون‌اگه منفعتی نداشتن‌دولت راهشون‌نمیداد.بایدتظاهرات ضدمهاجرافغانی توایران راه بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برند همشون
ایرانیهای خارج از ایران برگردند
شما ایران رو ذلیل کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
این افغانیا تو ایران چی میگن ؟بیرونشون نکنند فردا پس فردا ایران را تصاحب می‌شوند.اینا برن کشور خودشونو بسازند چرا فرار کردن اومدن ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چه نوشابه ای واسه افغانیا باز میکنن.جالبه واسه همه دست به سینن واسه مردم ایران دست به چوب.اینا مسئولان ایرانن یا وارداتین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اره مهمان نوازی کنید افغان ها بریزن ایران هر جرم وجنایتی هم بخوان انجام میدن ، مثل زورگیری اتوبان نیایش و قتل ۱۰ نفر در رفسنجان توسط یک افغان ، عجب این همه کشور مثل پاکستان و ترکیه و ... افغانی ها باید مستقیم مهاجرت کنند ایران ؟ چرا آخه؟!..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اره مهمان نوازی کنید افغان ها بریزن ایران هر جرم وجنایتی هم بخوان انجام میدن ، مثل زورگیری اتوبان نیایش و قتل ۱۰ نفر در رفسنجان توسط یک افغان ، عجب این همه کشور مثل پاکستان و ترکیه و ... افغانی ها باید مستقیم مهاجرت کنند ایران ؟ چرا آخه؟!..
Iran (Islamic Republic of)
Mahmood.es
۱۲:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
واقعا جای تاسف داره...این همه جنایت و بیکاری ایجاد کردن بعد سفره هم براشون پهن می‌کنند...لطفا به محل هایی که این افغانی ها در آن سکونت دارند یه سر بزنید و از مشکلاتی که ایجاد کردن یه گزارش بگیرید....یه کارگر هر ماه در فیش حقوقی کارمزد و مالیات کم میشه اونم بیش از یک میلیون تومان ،بعد این رفقای دولت عزیزمون ،میهمانان امت بدون هیچ کارمزد و مالیات بیشتر از یه ایرانی حقوق میگرند و سره سفره ایران ما هم براشون تدارکات دیده میشه.....واقعا جای تاسف داره...مرغ همسایه غازه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پیامبر صلوات الله علیه و آل با اون همه عظمت با امتش مشورت میکرد به کجا داریم میریم که خودسریهای آقایون تمومی نداره و دارن کمر ملت رو میشکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آخه شما مسئولين تا کی میخواید از دین و ایمانتون مایه بزارید؟؟؟
تا کی میخواید از حق مردم ایران واسه بیگانگان مایه بزارید؟؟؟
لامذهبا اگر شیر حلال خورده بودید اگر پای سفره حلال بزرگ شده بودید درد ما ملت شریف ایران رو واسه یه بارم که شده می فهمیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تمام جوانان ایرانی بیکارن بعد یه مشت افغان اومدن وتمام کارهارو گرفتن اونم به خاطر اینه که کشور افتاده دست یه عده سرمایه دار که از آیت نیروی کار استفاده می‌کند به نصف قیمت نیروی کار ایرانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
جوانهای ایرانی تنبل شدن.اهل کارهای خدماتی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز تکلیف خیلی از کارها نظیر رفتگری را که ایرانیها زیر بارش نمیروند چه میشود؟
Canada
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز تکلیف خیلی از کارها نظیر رفتگری را که ایرانیها زیر بارش نمیروند چه میشود؟

توی کشورای پیشرفته بجای رفتگر از ماشینهای مکنده مثل جارو برقی استفاده میشه ایران بهتر از ماشین آلات وارد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کی میگه ایرانیا تنبل شدن،کارگر شهرداری هم گیر نمیاد ، بابا افغانی جماعت مفت کار نمی کنه،اینقد گردنشون کلفت شده این چند سالی که بودن،الانم پنج میلیون دیگه،چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
والا من هرچی دیدم رفتگر ها ایرانی بودن ، از اون طرف کلی تولیدی پوشاک و بازار میوه و کارگری ساختمان دست افغانی هاست ، یه مواد مخدر میزنن تا بیشتر از کارگر ایرانی کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من که احساس خوبی ندارم اینا میتونن خطر ناک باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بهترین و با سوادترین جوانان ایران را فراری میدید به کشورهای دیگه و به افغانیها اجازه ورود میدید. حماقت از این بیشتر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بعضی از خصایص و عادات باعث افتخار و برتری یک ملت می شود ولی وای به حال این که این خصلت نیکو بشود نقطه ضعف و دیگران از این نقطه ضعف سوءاستفاده می کنند.
مهمان نوازی و حمایت از ضعفا و .... شده نقطمه ضعف ایران و ایرانی ؛ افغانها و دیگر ملت های مفت خوار که حاضر به تلاش برای آبادانی کشورشان نیستند هجوم آورده اند به ایران و دارند خون ایران و ایرانی را می مکند.
Armenia
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهمان نوازی زمانی خوب هست که میزبان خودش چیزی در سفره داشته باشه نه مثل مردم بیچاره ما،اب نیست ،هوا خراب ،تورم بیداد میکنه ،و....،کدوم مهمان نوازی !بااین وضعیت هیچ کسی مهمان قبول کن نیست،همون اب هیرمندی که به مردم مظلوم سیستان نمی دهند رو داخل شهرهای دیگه همین مهمان ناخوانده داره مصرف میگنه چرا!؟اکثر ملت ایران از این مهمان ناخوانده راضی نیستند پس نگویید مهمان نواز بگویید مهمان اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تو بزرگراه نیایش هم زیاد فعالن!
Germany
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کشورهای خارجی دارند نوابغ و دانشمندای دیگر کشورها رو وارد میکنند.
.
ما داریم افغان‌های مهاجر فراری و بی خانمان که اکثرا هیچ سوادی ندارند رو وارد می‌کنیم!
.
اونم نه یکی دوتا. بلکه ۵ میلیون !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین محترم، مهمان نوازی خوب است و پناه دادن به بی پناه خوب است ولی یادتون نره که ما ایرانی ها رو نگذارید کنار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تا وقتی رسانه‌ها از خواسته‌های مردم کشورشون صحبت نکنند همین میشه؛
اکثریت مردم ایران افغانها رو نمیخوان
Canada
ناشناس
۱۸:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آخه سیم کارت چیه حداقل حقوق انسانی محرومیم

ممکنه برای تو حداقل اما برای امنیت ایران لازم که بیگانه داده نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من متاسفم برای رسانه های ایران بجای اینکه از جوونهای بیکار شده ایرانی حمایت کنند و اخراج نیروی کار خارجی از دادن امکانات بیشتر به اتباع خارجی حمایت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سجاد رضایی
۱۷:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آخه سیم کارت چیه حداقل حقوق انسانی محرومیم
Iran (Islamic Republic of)
M. F
۱۰:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خیلیاشون سبزی بسته بندی میکنند سر توحید سبزی میداد۲۰۰۰الان کرده ۳۰۰۰کوچک تر و بی کیفیت بدون مالیات برا خودشون در امد زایی می کنند و الان تو خ رباط کریم تمام شاگرداشون و فروشنده شون افغانی هستند پول کم و کار بیشتر میکشند کار فرما ها. وجوان های ما بیکار و الاف
Canada
ناشناس
۱۸:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آخرین آماری از کاندا نشان داده که مهاجرین بیشتر ازکانادایها شدن اگر ایرانیا کاری نکنند درکشور میشن اقلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پنج میلیون ثبت شده . خدا می‌دونه چند میلیون هستند .
فکر کنم مسئولین از قصد اینا رو راه میدن چو منفعت داره واسشون با پول کم کار میکنند و درآمد براشون داره. نیروی کار ارزان هست دیگه نیازی نیست به ایرانی ها پول بدن . مثل کانادا فکر میکنن حالا نمی دونن کانادا کشور تازه تأسیس هست واکثر مردمش رو مهاجر تشکیل داده .
ولی مسیولین ما کاری کردند که مردم ما برن کشورهای دیگه و نیروی کار ارزان از کشورهای همسایه وارد میکنند.
اینجا یه نفر مثل ترامپ میخواد محکم جلوشون وایسه و ازشون نترسه. مسئولان کشورهای ما ترسو هستند که این طوری واکنش نشون میدن .
کار درست رو ترامپ انجام داد تازه اون کشور هم اکثرا مهاجر هستند اما با این وجود دیواری کشید که هم تاثیر فرهنگی داشت هم اثر فیزیکی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ما نخایم مهمان نوازی کنیم کیو باید ببینیم؟؟؟این همه آوردن داخل کشور ک فقط ما امنی برامون دارن خودشون بدون زن بچه میان چطور دختر زنمونو بزاریم بیرون برن؟؟؟بیرون کنید اینارو ما امنیت میخایم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضوی
۱۰:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بریزینشون بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
این طرز حرف زدن اصلا درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
زمان جنگ تحمیلی همین افغانها رفتن جبهه برای حفاظت از ایران جنگیدن.الان مدافعان حرم هم از افغانها هستن.یکم ادب داشته باشین
Canada
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
زمان جنگ تحمیلی همین افغانها رفتن جبهه برای حفاظت از ایران جنگیدن.الان مدافعان حرم هم از افغانها هستن.یکم ادب داشته باشین

چرا برای کشورشان نجنگیدن؟جنگ ایران هم زمان بود با حمله روسیه به افغانستان مگه میشه کشورآدم تو جنگ باشه بعد برای همسایه بجنگی? مدافع حرم هم که برای پول واقامت شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغاني يعني خيانت اگه اين افغاني ها خوب بودن بعد از سالها که تو ايران برا خودشون پول جمع کردن به کشورشون مي رفتن . اينا به خودشون رحم ندارن مي خوان به ما رحم کنند . 5 ميليون افغاني يعني خطر براي امنيت ايران . من با افغاني ها زندگي کردم و خوب اونا رو ميشناسم . هرچند که در بين اين افغاني ها هم افرادي هستند که از من ايراني خيلي بهتر و با اخلاق تر هستند اما همه اينطور نيستند . مسئولين مراقب باشيد مراقب باشيد . اگر مهمان هستند چرا مهماني تمام نميشود؟ تا کي بايد اجاره خانه ها به خاطر افغاني ها بالا باشد تا من ايراني نتوانم يک خانه اجاره کنم؟ چرا به خاطر افغاني ها بايد قيمت خيلي چيزها بالا باشد گراني چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
به جای اینکه به فکر افغانی جماعت باشین به فکر جوون ایرانی باشین
نه خونه داره نه پول برای یه زندگی ساده
درضمن یکی مثل من اصلا از این مهمونا خوشم نمیاد و هر روز دعا می کنم که از این مملکت برن
واینها خطری هستند دقیقا مثل اتیش زیر خاکستر ولی مسئولین مملکت این رو نمی دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
جوان افغانی برای روزی حلال حتی چاه حفر میکنه.اما جوانان ایرانی فقط فکر کارهای پشت میز نشینی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانی ها چند تا خانواده باهم در یک خونه زندگی میکنن.حالا جوان ایرانی اینقدر پرتوقع هست که همون روز اول ازدواج توقع دارن خونه و ماشین داشته باشن.
Canada
ناشناس
۱۹:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانی ها چند تا خانواده باهم در یک خونه زندگی میکنن.حالا جوان ایرانی اینقدر پرتوقع هست که همون روز اول ازدواج توقع دارن خونه و ماشین داشته باشن.

هرملتی فرهنگ خودش رو داره تو نمیتونی برای ایرانیا تعین تکلیف کنی
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر بدبخت
۱۰:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
رسم مهمان نوازی!!!!!
بعد از 40 سال زندگی هنوز نمی تونن یه سیم کارت به نام خودشون بزنن!!! نمی تونن یه موتور مدل 80 و به نام خودشون بزنن. انگشتشون ـ دستشون زیر دستگاه قطع میشه باید بسوزن و بسازن. از حداقل امکانات زندگی برخوردارن. تو اصفهان و شیراز بر سر در پارک می نویسند که ورود سگ و افغانی ممنوع!!!! ممد بیجه شد افغانی بعد معلوم شد که ... ، خفاش شب شد افغانی بعد معلوم شد .... . بابا وجدان ندارید حداقل مرد باشید. و خیلی چیزای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانیا باید برن بیرون.اگه عرضه دارین برید کشور خودتونو درست کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برگرد کشور خودت هرچی تونستی بخر و سند بزن. مگر مردم ایران برای تو و امثال تو فراری وطن فروش دعوت نامه فرستادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کسی سیب سرخ دنبالتون نفرستاده بود.. اگه بد میگذره میتونید از راهی که اومدین برگردین به کشور خودتون... اینقدر که شماها جنایت کردین تو کشور هیچ کس نکرده... لطفا اشک تمساح نریزین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگه این امکانات داشته باشن که دیگه ما باید مهاجر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا چرند میگی کدوم کشور چهل سال مهاجر تو خودش نگه:میداره قرار بود موقت سه سال باشید نه چهل سال که حالا طلب کارید ما باید طلب کار باشیم چرا بعد از اینکه موقت شما تموم شد برنگشتین کشورتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برگرد ید کشور خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
حاجی خب میتونی برگردی افغانستان اگه بد میگذره
به شخصه یه پولی هم بهت میدم برگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
غیر قانونی هرکجای دنیا برید دیپورت میکنن برو خداتو شکر کن که دیپورت نشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ببین نو کل دنیا همینه . اولا کشورهای اروپایی هر کسی رو قبول نمیکنن مگر نخبه و پولدار و سرمایه دار . افغانی های اینجا سواد خوندن نوشتن ندارن . مصرف کننده تمام . میدونی چقدر بودجه مملکتی صرف شماها قدرنشناسا میشه . در ثاتی بقول معرف دوس نداری از ایران برووووووو . همچین راضی نیسیتم به بودنتون . همه نظرها رو بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
عزیز 40 سال هست نیروی کار ایرانی یا خانه نشین کردین یا مجبور به مهاجرت شما اگه جایی میتونید آباد کنید کشور خودتون برگردید آباد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
این امکاناتی که شمامیخاید به ایرانیانمیدن یک پیرمردافغانی پنج شش تاپسرداره که فرستاده ایران کارکنن تاخرجشوبدن از اینبر به جای هربچه اون که کارمیکنن یک خانواده ایرانی از کارونون خوردن میفته ببینین یک افغانی به تنهایی چنین لطمه ای به ملت میزنه اینا نه توحوزه هستن نه توادارات نه توسپاه توکارساختمون وبازارن ولطمش ماله کاسبای این شغلهاهست
Iran (Islamic Republic of)
رز
۰۹:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
فکر نکنم ملت ایران از این مهمان نوازی ها خیری دیده باشند خطری بزرگ در کمین است مسئولین مراقب باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خطر بزرگ اینه که جوانهای ما هم غرب گدا شدن و اونها هم دنبال تابعیت اروپا و آمریکا و انگلیس هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دولت داره سالانه بابت این جمعیت چندین میلیون دلار از سازمان ملل میگیره و برای خودشون خرج میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اینقدر که افغانها فراری برای ایران و ایرانی هزینه داشتند . سازمان ملل هزینه نکرده .
لطفا بروید جای که دولتشان برای شما فراری ها هزینه کنند . دست از سر ایران و ایرانی بردارید. ببینید کسی و یا دولتی آنقدر که مسئولین ایرانی به شما بها می دهند شما را به حساب می آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
نظام از سازمان ملل درقبال هر افغانی کاهانه بالای 3000دلار میگیرد وحتی برای بچه های افغانی جهت اموزش وپرورش وتحصیل جداگانه دلار میگیرد ولی مدرسه نمیتوانند بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ایران داره از جیب ملت هزینه شما رو میده سازمان ملل هیچ پولی نمیده شما برگرد کشورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خوب برن کشورهای خودشون چرا آمدن ایران می خواستن نیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کی جلوشونو گرفته برن همون کشورهای غربی تا اونجا بهشون برسن،پررو شدن از خود ایرانیا هم بیشتر نفع بهشون می رسه اگه مثل آدم رفتار کنن
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز من مدتی در منطقه ای که افغانی ها زندگی می کردند زندگی کردم همه به مدرسه می رفتند و اتفاقا جزو شاگردهای اول بودند
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر بدبخت
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهمانی که برای بدست آوردن یه لقمه نون مثل خر کار می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
12 سال فرصت داشتید که کشورتون رو به یه حداقلی برسونید . کمکهایی که به شما شد رو به هیچ کشور دیگری نداده اند .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برگردد برو کشورت تا مثل خر کار نکنی
مگه برات دعوت نامه فرستادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برگرد کشورت مثل اقا زندگی کن همه کشورها مرزشون دیوار کردن شما وارد نشید اما حکومت ایران با نادیده گرفتن جوونهای بیکار خودش مرز باز گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برن کشورشون معلومه خودت افغانی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
همه باید کار کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برین کشورخودتون مهمون یه روز دو روز نه صد سال،نه پ می خوای شغل خوب هم بهتون بدیم خودمون تحصیل کرده کار نداریم شما هم قوز بالا قوض
Armenia
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
قصدم توهین نیست ولی واقعا کشور خودت رودیدی؟نگو کارمی کنم و اسمش مهمانی نیست توقع داشتی مجانی زندگی کنی!؟کشوری که در عرض ۵روز گرفته شده رو می دونی چی اسمش رو می شود گذاشت!؟نه عزیزم تو باید بری در جمع همان طالبان زندگی کنی و برای کارکردن به قول شما مثل...زحمت نکشی ،برو کشورت چرا انقدر خودت رو به سختی انداختی عزیزم،هم خودت می دونی هم دیگران کشوری که ارتش ۵ روزه جمع بشه و مردمش حتی از ناموسشون دفاع نکنند وپا به فرار بگذارند یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برگردید کشورتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ایران و افغانستان یک ملتند ،دو ملت جدا شده توسط انگلیس و شاهان ملعون.
می‌توانند دو ملت به گذشته واحد خود افتخار کنند و در شرق کشور شهرهای صنعتی و شهرهای قطعه سازی و شهرهای جدید و مناطق ویژه فراوان و مشترک ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مگه ایرانی ها بدون کار لقمه نون میخورم
چقدر پررو هستین شما دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
شما واقعا خیلی انگار زیادی پر توقع و ناسپاس هستید،فکر کنم کشورتون وضیعتش بهتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
شما هم میتوا نستید با فدا کردن نوجوان های 13 ساله کشور تان را نگه دارید
Iran (Islamic Republic of)
لر
۰۹:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
راستی چرا اخیرا همه جوان و بدون زن و بچه قاچاق اومدن ایران خطر خطر خطر هشدار هشدار هشدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بهتر بگید ارتش ۵ میلیونی طالبان در ایران نه ۵ میلیون مهمان .
Iran (Islamic Republic of)
بویر احمد
۰۹:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بزرگترین خیانت به کشور ورود همین افغانی ها به کشوره روزی مسیولان امر خواهند فهمید که کار از کار گذشته ببینید چه راحت در حرم امام رضا ادم می کشند در اتوبان نیایش راه بندان می کنن هیچ مسیولی هم موضع نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من به شخصه با ورود افغانی موافق نیستم،چهار سال بعدم فقط به رئیس جمهوری رای می دم که مخالف ورود افغان ها باشه
Iran (Islamic Republic of)
لر
۰۹:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
در جریان ظهور طالبان و استیلای ایشان بر کشور همسایه ورود هزاران نفر از افراد مجرد جوان و ورزیده افغانی به صورت غیر قانونی و قاچاق از مرزهای شرقی و ورود به داخل ایران حامل پیام خوبی نیست . در کشور سوریه و عراق فکر میکنید داعشیها چند هزار نفر بودند. وجود 5 میلیون افغانی ان هم با ادئولوژهای مختلف از داعشی تا طالبان تا القاده تا سلفی و وهابی بسیار زیادی برای مملکت ما دارد. اوضاع نا بسامان اقتصادی و تورم و گرانی و رشد فزایند جمعیت از یک طرف و مصرف کنند های بی تولید و دروازه های گشوده به روی اجانب و اغیار از یک طرف باعث نگرانیهای زیادی برای جامعه ما شده است . مسئولین بهوش باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین کی به هشدار ملت گوش کردن !؟؟ملتو آدم حساب نمی کنن خدایی،فکر می کنن همه چی رو خودشون می دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانها برای کشور آبا و اجدایشان یک قدم برنداشتند و به آن پشت کردند حالا چه سودی می خواهند برای ایران و ایرانی داشته باشند . فقط ضرر
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر بدبخت
۱۰:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
وقتی از تاریخ اطلاع نداری لطفا نظر نده. همینا بودن که انگلیس و شوروی سابق و از کشورشون فرار دادن. حالا اگر این اوضاع رو می بینی نه به خاطر خودشونه ، بلکه به خاطر کشورهای همسایه هستش که آیه تطهیر و واسه طالبان خوندن !!!!! کمی فکر کن بعد دهان به سخن باز کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اینا به خودشون خیر ندارن میخواهی برایمان داشته باشند اگر داشتن کشورشان میماندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهاجر بدبخت
اگر تاریخ نمی دانی بی خود ادای باسواد را در نیار. کسی که توانست افغانهای بزدل را بر علیه انگلیسی ها متحد کند یک ایرانی بنام سید جمال الدین اسد آبادی بود. روسها هم چون خشن بودنند و دمار از روزگار افغانها در آوردند یک حرکتی زدید. در حکومت افغانها که احمدشاه مسعودتان هم در محله افشار کابل قتل و غارت و تجاوز به نوامیس شیعه انجام داد. تا امریکا آمد و تمام افغانها شدند نوکر و چاکر افغانها و نوامیسشان را در اختیار امریکاییها قرار دادند و وقتی امریکایی رفتندافغانها با التماس و زور رفتند و سوار هواپیمای بار شدند و یا بچه هایشان را در اختیار امریکاییها گذاشتند. یک سرباز افغانی برای رضای خدا یک گلوله به سوی طالبان شلیک نکرد از رئیس جمهور لاابالی و بی شرفتان تا فرماندگان نظامی و سربازها همه فرار را به قرار ترجیح دادید.
حکومت ایران وقتی می دید هیچ افغان با عرضی وجود ندارد هیچ مخالفتی با طالبان نکرد و فقط افغانها بی عرضه و وطن فروش را پذیرفت . ولی وقتی چند بار طالبان بر سرحدات ایران تجاوز کرد ایران آنها را خوب ادب کرد.
تازه طالبان که از کره ماه یا مغرب زمین نیامدند . افغان هستند آنها از نوع وحشی ولی افغان هستند . ایران و ایرانی نباید به ایران وحشی ها مقابله کند. این وظیفه خود افغانهاست . ولی چون افغانها چیزی جزء مظلوم نمایی و بعد سیاه نمایی بلد نیستند . دائما گناه وضعیت بد کشورشان را گردن این و آن می اندازند و از عالم و آدم طلب کار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
افغانها باید با مطالعه کتابهای دفاع مقدس ایران کمی غیرت و شهامت یاد بگیرند. مردم شریف و بزگوار خوزستان چگونه با دست خالی در مقابل حکومت بعث(بخوانید کل جهان) ایستادند چگونه با هیچ 30 چند روز در خرمشهر مقاومت کردند و وقتی هم سقوط کرد چگونه خود را فدا کردند تا خرمشهر شهر خون و قیام آزاد شد . ایرانیان در شدیدترین محاصره اقتصادی جهان هشت سال در برابر کل جهان ایستادند وقتی که از غرب و جنوب بمب و موشک و خمپاره می خوردند ولی ایستادند.
آن وقت ارتش تعلیم دیده و مجهز به تجهیزات امریکایی افغانستان یک روز هم مقاومت نکرد، حتی یک گلوله هم شلیک نکرد . دشمنشان هم غریبه نبود از خودشان بود .فقط فرار کردند فرار.
به افغانها توصیه می شود فیلم چ را ببیند چگونه مردم ساده و بی آلایش پاوه با دست خالی جلوی کومله تا دندان مسلح ایستادند. به این می گویند غیرت شرافت وطن پرستی. نه فرار و گدای از دیگر کشورها
Canada
ناشناس
۱۹:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
وقتی از تاریخ اطلاع نداری لطفا نظر نده. همینا بودن که انگلیس و شوروی سابق و از کشورشون فرار دادن. حالا اگر این اوضاع رو می بینی نه به خاطر خودشونه ، بلکه به خاطر کشورهای همسایه هستش که آیه تطهیر و واسه طالبان خوندن !!!!! کمی فکر کن بعد دهان به سخن باز کن
کشورهای همسایه? منظورت ازهمسایه ها کیه؟ گویا تاریخ کشورت رو نمی دانی افغانستان 187سال درگیر جنگ قومی است حتی هر قومی درون خودش جنگ قبیله ایی داره آرامش خودتان را خودتان بهم میزنید نه همسایه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من مشکلی با مردم افغانستان ندارم مشکل من فرهنگشون فرهنگشون به ما مردم ایران نمیخوره خواهشا انقدر سنگ افغانی رو به سینه نزنین اومدن داخل کشورمون میشه بگین چه چیز خاصی با خودشون اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
این اسمش مهمان نوازی نیست حماقته، میلیون ها بمب ساعتی وارد کشور کردین ، شاید ده سال دیگه بفهمین چه ضربه ای به این کشور زدین، هیچ کشوری میلیون ها مهاجر و بدون حساب و کتاب وارد کشورش نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
واقعا کی گفته فرهنگشون مثل ما هست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
شما از بیت المال و اموال مردم فقیر مهمان نوازی کنید و آنها آب هیرمند را ببندند و مرزبانان ما را شهید کنند و کاروان های مواد مخدر برایمان بفرستند.
افلا تعقلون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آی گفتی، احسنت خدا پدر و مادرت رو بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر یک ایرانی بره افغانستان ایا انها هم مهمان نوازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
از کامنتا معلومه مردم چقدر استقبال کردن
Iran (Islamic Republic of)
mb
۰۸:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
،دوروز دیگه مملکتو ازمون میگیرن پرتمون میکنن بیرون.جهت آگاهی بگم اون خفت گیری که تو اتوبان نیایش گرفتن هم افغانی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم تازه این نمونه بود باید مثل فلسطین کنم ماروتابفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر بدبخت
۰۹:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مرد حسابی آخه چرا دروغ می گی؟؟؟؟ به نظرم امثال ممد بیجه یا خفاش شب یادتون رفته !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهاجر بدبخت:
ان افغانی که چند روز پیش 10نفر که 4 ایرانی به صورت وحشیانه به قتل رسان یادمان هست. تکفیری حرم امام رضاع در ماه رمضان هم یادمان هست. شما اگر ناراحتی برگرد کشور گل و بلبل خودت فراری که فقط در حال ساه نمایی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهاجر بدبخت اون موقع هم قتلهای سریالی زنان در دهه هفتاد و تجاوز به دختران همه توسط افغانیها اتفاق افتاد ولی این بی غیرت ها روش سرپوش گذاشتن وگرنه اظهر من الشمس همه ملت میدونن چه کسانی بودن برید ببینید در بیخ گوش پایتخت ملارد و سرآسیاب و مارلیک و صفادشت رباط کریم پر شدن و بالای 90 درصد خلاف کار هستن مردم ایران بدبخت هستند که صداشون به هیچ جا نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا دروغ میبینیم اسراییل چطور فلسطین و گرفت
Armenia
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مهاجر جان همونی نیستی که چندتا کامنت بالاتر نوشی مثل خرکارمی کنی،چرا همیشه انلاینی تو !؟خب برو کار کن،زیاد راحت بودی ،برید کشورتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
از دزدی ها زورگیری افغانی گزارش تهیه کن
Iran (Islamic Republic of)
حسین مالمیر
۰۸:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
یک ضرب المثل قدیمی هست : میگن یه کلاغه بود دل و روده ش زده بود بیرون بعد داد میزد من دکترم -- حالا این ما هستیم داریم از بیکاری و ووووووو داغون میشیم حالا باید مهمون داری هم بگنیم .. شیر مادر و نان پدر حلالت مسئول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بابا ما مهماتن نواز نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
این افتخار نیست که بیگانه را داخل کشور راه می دید
بعضی از مناطق مخصوصا داخل تهران هست که جمعیت افغانی ها از ایرانی ها بیشتر شده!!!
آیا مردم ایران هم به حضور افغانی ها داخل ایران رضایت دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بوالله نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
سرمایه دارها دارن این تبلغات میکنند که به کارگر بیچاره ایرانی ظلم کنند و نصف قیمت کار گر خارجی بیارن نفرین بر مسئولین بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بخدا اگه یکی راضی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر از بیست سال پیش که حکومت میانه رو افغانستان شکل گرفت، افغانها را به کشورشون می فرستادین و اونا رو تشویق به همکاری با دولت و ساختن کشورشون میکردین یا اصلن دوسال پیش، اونا رو برای جلوگیری از پیش روی داعش و طالبان بسیج می کردین یا تشویق به برگشت به کشورشون می کردین، الان غده سرطانی طالبان و داعش به طور رسمی با شما هم مرز نبودند. الان هم اونا را بر گردونید. اگه با طالبان موافقند که بشینند و کنارشون زندگی کنند و اگر ناراضیند، با مبارزه مسالمت آمیز و یا تهاجمی برای خواسته هایشان بجنگند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر بدبخت
۰۹:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اقا و یا خانم ناشناس شما اینگاری تو همه زمین‌ها یه کارشناس به تمام معنا هستید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
راست میگه اگر طالپان خوبه خوب برن زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میگم از کیسه خلیفه بخشیدن هنر نیست سفره کارگر ایرانیو کوچیک کردن هنر نیست چنتا از وزیر وزارارو افغانی بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
نگران نباش اینطوری پیش بره وزیر که هیچ کشور میدم بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چرا از جیب مردم مایه میذارید،
اگه واقعا دلشون برای افغانی ها میسوزه، برن افغانستان از پول خودشون همونجا براشون سفره هفت رنگ پهن کنن، اگه گفتیم چرا این کار رو کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بیکار شدن پنج میلیون ایرانی به قیمت پذیرش پنج میلیون افغان
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۸:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر راهشان نمیدادید مجبور بودند در مقابل طالبان ایستادگی کنند وکشورشان دست طالب وداعش نمی افتاد وبرای امنیت مرز ما هم خوب بود امریکا وروسیه وعربستان هم نفوذ نمیکردند با قبول افاغنه هم به انها هم به ایران خیانت کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر ماتوکشورشون بودیم بلایی سرمان نیاوردم که نگو
۱۲
آخرین اخبار