وکیل مهاجرتی قلابی از کاردرآمد؛

عشق به مهاجرت با خسارت میلیاردی

رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی عامل کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از یک زوج کرمانی در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ محمد رضا رضایی گفت: یک زوج کرمانی با مراجعه و اعلام به پلیس فتا از کلاهبرداری سایبری در فضای مجازی توسط یک وکیل مهاجرتی خبر داد که پرونده بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد شاکیان که قصد خروج از کشور را داشته اند با فردی در فضای مجازی که خود را وکیل مهاجرتی معرفی کرده بود آشنا و با وعده فراهم کردن اقدامات سفر و پس از آن کسب و کار و خرید منزل در کشور مقصد، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال را طی چند مرحله به حساب وی واریز می‌کنند و پس از آن شخص وکیل ارتباط با موکلین خود را قطع می‌کند.

سرهنگ رضایی گفت: از آنجا که دامنه جرم این متهم وسیع ارزیابی شد با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم در یک از استان‌های مرکزی شناسایی، پرونده تکمیل و به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان با توجه به پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های برخی کشور‌ها از لحاظ پذیرش مهاجرگفت: گرفتن اقامت کشور‌های دیگر و زندگی یا تحصیل در یک محیط جدید با قوانین و شرایط متفاوت، کار آسانی نیست وافرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خود خارج شوند، باید از طریق رسمی پیگیر امور مهاجرت خود بوده و فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند.

برچسب ها: مهاجرت ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.