سازمان جهانی بهداشت:

فلج اطفال در افغانستان به پایین‌ترین سطح خود در طول تاریخ رسیده است

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از سرگیری کمپین واکسیناسیون فلج اطفال برای پوشش ۹٫۹ میلیون کودک افغانستانی فرصت فوق‌العاده ای برای پایان این بیماری در افغانستان است.

سازمان جهانی بهداشت با نشر گزارشی گفته است که ثبت موارد مثبت فلج اطفال برای نخستین بار در طول تاریخ در سال ۲۰۲۲ در افغانستان به یک مورد کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت همچنان گفته است که رویدادهای مثبت فلج اطفال در سال ۲۰۲۱ چهار مورد و در سال ۲۰۲۰، ۵۶ مورد بوده است‌.

به گفته این سازمان از سرگیری کمپین سراسری واکسیناسیون فلج اطفال برای پوشش ۹٫۹ میلیون کودک در سال جاری، گام حیاتی برای مبارزه با این مرض مهلک بوده و افغانستان فرصت فوق‌العاده برای پایان دادن به پولیو را در اختیار دارد.

بر بنیاد معلومات سازمان جهانی بهداشت، بررسی تیم ۱۶ نفره از سیستم نظارت بر فلج کودکان در ۲۵ ولایت افغانستان نشان داده است که احتمال انتقال ویروس فلج اطفال شناسایی‌نشده، بسیار کم است.

این سازمان گفته است که در پی دسترسی به همه نقاط افغانستان برای اجرای کمپین محو پولیو، به دستاورد‌هایی در سال جاری دست یافته، اما در عین‌ زمان هشدار داده که خطر تجدید حیات ویروس همچنان وجود دارد.

پیش از این مسئولان در وزارت صحت عامه طالبان گفته بودند که آغاز انجام واکسن فلج اطفال با همکاری نهادهای مددرسان جهانی برای چهار روز در افغانستان انجام می‌شود و بیش از شش میلیون کودک زیر پنج سال در ۲۸ ولایت افغانستان واکسینه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار