سرپرست فرمانداری کوهبنان مطرح کرد:

کوهبنان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

فرماندار کوهبنان گفت:با تعامل دستگاه‌های اجرایی و مهیا شدن زمین، کوهبنان جز شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هست.

 جلسه شورای زمین و مسکن به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور مسئولین محلی این شورا برگزار شد.

در این جلسه سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: ازدواج، اشتغال و مسکن جز نیاز‌های ضروری برای تشکیل زندگی مشترک است که عموما دولت با فراهم نمودن شرایط در این راستا اقدام می‌کند.

مجید توکلی افزود: برای رفع مشکل مسکن جوانان دولت تصمیم دارد احداث ۴ میلیون مسکن طی چهار سال رقم بخورد که این مهم در کاهش قیمت زمین و اجاره بها موثر است.

او بیان کرد: در راستای اجرای جهش ملی مسکن با توجه به تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و مهیا شدن زمین، کوهبنان جز شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هست.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: طبق جدول زمان بندی در بحث آب رسانی به شهرک شهید سلیمانی لوله‌های انتقال آب خریداری شده و بزودی بحث پیمان و اجرای فاز دوم انجام خواهد شد.

توکلی تصریح کرد: در بحث گازرسانی با توجه به اجرای فاز اول مقرر شد نصب تعدادی علمک بزودی در شهرک شهید سلیمانی آغاز شود.

به گفته سرپرست فرمانداری کوهبنان شرکت‌ها برای استقرار زیر ساخت‌ها کد ارتفاعی را مد نظر داشته باشند تا از دوبار کاری جلوگیری شود.

 سید فهیم روح الامینی رئیس اداره راه وشهرسازی کوهبنان نیز با اشاره به تعهدات انجام شده ۴۵ روزه اداره برق و ۵۰ روزه اداره آب مبنی بر انجام خدمات مورد نیاز به متقاضیان در مصوبات جلسه قبل شورای زمین ومسکن گفت: متاسفانه هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است و همین امر پیمانکار آماده سازی شهرک را در زمینه زیرسازی وآسفالت شهرک با مشکل مواجه کرده است.

به گفته روح الامینی حل مشکلات شهرک در گرو تعامل بین ادارات ذیربط می‌باشد چنانچه اقدام فوری در خصوص تامین زیر ساخت‌های لازم انجام نگیرد کار آماده سازی تعطیل خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان بیان کرد: اداره کل راه و شهر سازی با نگاه ویژه ضمن در نظر گرفتن ساخت مسکن به صورت ویلایی برای مردم کوهبنان، مبلغ ۲۴ میلیارد تومان را برای امر آماده سازی شهرک سلیمانی اختصاص داده است که جا دارد تمامی ادارات با رفع مشکلات موجود در جذب این مبلغ کوشا باشند.

رئیس شورای شهر کوهبنان نیز اظهار کرد: در فاز اول با طراحی شهرک سلیمانی اداره راه وشهرسازی موفق شد ۳۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان مسکن تامین کند  ولی با توجه به این که تا کنون بالغ بر هزار وصد نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، درفاز دوم نیز با تلاش‌های زیاد موفق به اخذ مجوز احداث شهرک ۳۰۰ واحدی دیگری در بالادست شهرک امام رضا وسلیمانی شده ایم.

روح الامینی ضمن اعلام آمادگی واگذاری زمین به مابقی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: هر گونه واگذاری در شهرک جدید مشروط به جابه جایی سیل بند‌های غیر اصولی منطقه مذکور است که جا دارد شهرداری واداره آب منطقه‌ای درخصوص اصلاح و جابجایی این سیل بند‌ها با اداره راه وشهرسازی همکاری کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار