چین قهرمان جام کنفدراسیون والیبال شد

تیم ملی والیبال چین برای دومین بار به مقام قهرمانی جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا دست یافت.

 هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در گروه مردان که از ۱۶ مرداد با حضور ۱۱ تیم برتر آسیا در تایلند آغاز شده بود، امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) با قهرمانی چین به پایان رسید.

چینی‌ها که به دلیل انصراف قطر از حضور در این رقابت‌ها جایگزین این تیم شدند، یک بار دیگر و در سال ۲۰۱۲ قهرمان این مسابقات شده بودند و بعد از ۱۰ سال دوباره بر سکو نخست قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ژاپن که پیش از این سه مدال برنز این رقابت‌ها را در پرونده کاری خود داشت، برای اولین بار نایب قهرمان شد و بحرین هم برای نخستین بار به مدال برنز و مقاوم سومی این رقابت‌ها دست یافت تا تعداد کشور‌های روی سکو رفته این مسابقات از شش به هفت افزایش یابد.

والیبال ایران با سه قهرمانی (۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶) و دو نایب قهرمانی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۸) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی ب ایران در سال ۲۰۱۴ در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد. تیم ملی والیبال جوانان ایران نیز که امسال (۲۰۲۲) برای کسب تجربه در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، در جایگاه پنجم قرار گرفت.

روز پایانی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا امروز با چهار دیدار در شهر ناخون پاتوم تایلند و در سالن پرووینسیال ژیمناسیوم پیگیری شد. نتایج کامل آخرین روز جام کنفدراسیون مردان آسیا به قرار زیر است:

تایلند ۳ – استرالیا یک (۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸، ۲۱ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۴)

ایران ۳ – پاکستان صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶، ۲۶ بر ۲۴)

بحرین ۳ – کره جنوبی صفر (۲۵ بر ۲۳، ۲۷ بر ۲۵، ۳۲ بر ۳۰)

چین ۳ – ژاپن صفر (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱)

رده‌بندی نهایی هفتمین دوره جام کنفدراسیون مردان آسیا

چین
ژاپن
بحرین
کره‌جنوبی
ایران
پاکستان
تایلند
استرالیا
چین‌تایپه
هند
هنگ‌کنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار