ارتقای شاخص‌های ایمنی و عملکردی داک یارد بندر امام خمینی (ره)

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از انجام موفقیت‌آمیز تست‌های ایمنی وایر تولید داخل هم‌زمان با استقرار سه فروند شناور بر روی داک سرسره بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

 محمد علی علائی گفت: با بهره‌گیری از توان متخصصان و سازندگان داخلی به منظور ارتقاء شاخص ایمنی در زمان داکینگ و آنداکینگ شناور‌ها در داک یارد بندر امام خمینی (ره)، ۱۰۰۰ متر وایر جدید برای کشنده‌ی گهواره داک سرسره به قطر ۵۳ میلی متر تأمین شد و پس از انجام مراحل آزمایشی و اخذ تأییدیه مؤسسات رده‌بندی مورد بهره برداری قرار گرفت.

او  ادامه داد: در تست‌های عملی وایر‌های ساخت داخل، برای نخستین بار سه فروند شناور‌های ملکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به طور همزمان بر روی داک سرسره مستقر شدند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان  با اشاره به اینکه این وایر‌ها در گذشته از کشور‌های خارجی تأمین می‌شد، هدف از انجام این فرآیند را حمایت از تولید داخل و ارتقای شاخص‌های ایمنی عنوان کرد.

آقای علائی می‌گوید: در همین راستا سه فروند شناور ملکی دیگر شامل کشتی لایروب هویزه، یدک‌کش دادمان ۲ و راهنمابر هادی ۷ متعلق به این بندر در داک‌یارد‌های مختلف کشور نیز تحت تعمیرات اساسی زیرآبی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.