تامین اعتبار سه طرح قرآنی در چهارمحال و بختیاری

رئیس گروه قرآن و عترت (ع) اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه مؤسسه و طرح قرآنی زیر پوشش این دستگاه تامین اعتبار شده است.

علی امینی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون سه مؤسسه قرآن و عترت زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از کمک‌های کارگروه قرآن و عترت (ع) وزارت ارشاد جهت اجرای طرح‌های خود بهره‌مند شده و وجوه اجرای طرح به حساب آنان واریز شده است.

وی افزود: طرح پرورش نخبگان قرآنی استان از سوی مؤسسه قرآنی نسیم وحی شهرکرد مورد پذیرش و حمایت کارگروه قرآن و عترت (ع) وزارت ارشاد واقع شده و در حال اجرا می باشد.

امینی اضافه کرد: همچنین مؤسسه تبیان فارسان اجرای طرحی با عنوان اصلاح آداب و رسوم اجتماعی بر مبنای آموزه‌های قرآنی را به دست گرفته است که تأمین اعتبار شد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: طرح سوم ناظر به برپایی کارگاه‌های سبک زندگی با محوریت طلاق است که اعتبار اجرای آن برای مؤسسه نور شهرکرد به عنوان مجری طرح تأمین شده و در حال اجرا است.

امینی تصریح کرد: فراخوان طرح‌های قرآنی به مؤسسات قرآن و عترت (ع) استان اعلام می‌شود و مؤسساتی که طرح‌های قابل اجرا و کارآمد در سرفصل‌های گوناگون با خروجی مطلوب را به ما ارائه دهند، مشمول حمایت و دریافت مبالغ اجرای طرح می‌شوند و پس از پایان انجام طرح، مستندات و خروجی طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی گفت: هر یک از سه طرح که امسال مورد تأیید و حمایت واقع شده‌اند در صورت اجرایی شدن آثار مبارک و مطلوبی بر جامعه خواهد داشت و بخشی از معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را با تأسی به مبانی نورانی قرآن کریم تقلیل می‌دهد.

امینی اظهار داشت: طرح اصلاح آداب و رسوم اجتماعی بر مبنای آموزه‌های قرآنی به مقوله فرهنگ‌سازی و اصلاح برخی آداب و رسوم نامناسب اجتماعی که بر مبنای مبانی دینی و قرآنی نیستند می‌پردازد که تیراندازی در مراسم عروسی یکی از آداب اشتباه، اما مرسوم در استان ما است؛ این طرح بسیاری از مسائل و مصادیقی را پوشش می‌دهد که دغدغه شورای فرهنگ عمومی استان نیز می‌باشد.

وی افزود: پارسال، از مجموع ۲۰ مؤسسه قرآنی زیر پوشش ادراه کل ارشاد استان، ۱۶ مؤسسه طرح‌های قابل اجرا و سودمندی را ارائه دادند و برای اجرای طرح‌ها مورد حمایت قرار قرار گرفتند.

امینی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در این طرح‌ها مورد توجه قرار گرفت غدیرشناسی، عاشورا، مهدویت، دعای هفتم صحیفه سجادیه، تربیت نخبگان قرآنی، انتقال مفاهیم دینی به کودکان، بررسی آیات اخلاقی قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در رده سنی بزرگسالان و نونهالان، تفسیر آیات مرتبط با خانه و خانواده، تدبر، آموزش نهج‌البلاغه، سبک زندگی قرآنی، تصحیح قرائت نماز، تعالی خانواده و فرزندآوری و فرزندپروری قرآنی، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای زنان خانه‌دار، طرح تربیت معلم قرآنی و ارتقا و به‌روز رسانی سواد قرآنی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار