۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب هلال احمر در سفر رئیس جمهور به استان همدان

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه هلال احمر حدود ۲۸ میلیارد تومان و در مجموع اجرای مصوبات ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: طرح‌های پیشنهادی هلال احمر پیش از سفر رییس جمهور با حضور در معاونت عمرانی مطرح و جلسه دفاعیه‌ای در حوزه معاونت اجرایی رییس جمهور برگزار شد.

علی سنجربگی گفت: ۲ طرح برای هلال احمر تعریف شد که نخست خرید تجهیزات ارتباطی امداد و نجات و دوم بازسازی، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات نیمه کاره جمعیت هلال احمر استان همدان است.

او با بیان اینکه سامانه های ارتباطی مهمترین نقش را هنگام بروز حوادث دارند گفت: این مجموعه دارای سیستم ارتباطی بسیم «آنالوگ» است که اکنون کارآیی کمتری به تجهیزات نوین دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: پیش از سفر هیات دولت به استان همدان نوسازی، توسعه و تجهیز سامانه ارتباط رادیویی هلال احمر همدان و تبدیل آن از آنالوگ به دیجیتال مطرح شد چرا که مهمترین مزیت‌های سیستم دیجیتال، تحت وب بودن،  برد و کیفیت بالا و امکانات و تجهیزات نوین به روز است.

زمان بروز سانحه ابتدا شریان‌های حیاتی نظیر آب، برق، گاز و تلفن آسیب می‌بینند بنابراین تنها امکان ارتباط گیری با مراکز فرماندهی و ستادی، امدادگران حاضر در مناطق آسیب دیده و هماهنگی با آن‌ها در زمینه امداد رسانی به مصدومان، ارتباطات رادیویی است و وجود تجهیزات رادیویی نوین سبب افزایش پوشش رادیویی در سطح استان و کشور می‌شود.

سنجربگی پیش بینی کردبرای خرید و ارتقای سامانه ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر استان به همراه ۵۰۰ «باکس پالت انبار امدادی» ویژه نگهداری محموله‌های موجود در انبار و حمل آسان آن‌ها و تجهیزات زیستی مورد نیاز پایگاه‌های امدادی نظیر یخچال و گاز، در مجموع ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

 او ادامه داد: از دیگر طرح‌های مطرح در سفر رییس جمهور به استان همدان در حوزه هلال احمر تکمیل و بازسازی پایگاه‌های امدادی نیمه کاره بود که در این راستا تعمیر و تجهیز پایگاه امدادی شهید میرزایی در کنار پلیس راه همدان - قزوین، پایگاه امداد و نجات جاده آورزمان - شوشاب در ملایر با توجه به بالا بودن حوادث در این مسیر، پایگاه امداد و نجات کوهستان در دشت میشان با توجه به گران و هزینه بر بودن انتقال مصالح به این محل و زمان اندک ساخت و ساز در این محل به علت آغاز زود هنگام بارش و برودت هوا در ارتفاعات است.

محوطه سازی و حصارکشی پایگاه امداد جاده‌ای گل تپه در کبودرآهنگ، پایگاه گردنه اسدآباد، پایگاه امدادی صالح آباد بهار، محوطه سازی و حصار کشی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فیروزان نهاوند، زاغه ملایر، خیرآباد تویسرکان، پایگاه موجود در مسیر بزرگراه همدان - ساوه در منطقه تجرک شهرستان فامنین، محوطه سازی سالن ورزشی و امدادی مجتمع فرهنگی و ورزشی شهرستان تویسرکان و سایر ساختمان‌های اداری و ستادی است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار