اروپا در خشکسالی: آب آشامیدنی در ۱۰۰ شهر فرانسه وجود ندارد

مقامات فرانسه تایید کردند به دلیل خشکسالی و سوختن جنگل‌ها همزمان با گرمای شدید هوا، ۱۰۰ شهر این کشور آب آشامیدنی ندارد.

۱۰۰ شهر در سراسر فرانسه به آب سالم برای آشامیدن دسترسی ندارند و کامیون‌ها باید آن را از شهر‌های دیگر تامین کنند. کریستف بچو، وزیر محیط زیست فرانسه در این خصوص گفت: آبی در لوله‌ها باقی نمانده است.

براساس گزارش آر تی این خشکسالی در بحبوحه آتش‌سوزی‌های جنگلی، تخلیه و تلفات ناشی از گرما در فرانسه رخ می‌دهد، زیرا دما به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. این کمبود همچنین اثرات مخربی در جا‌های دیگر دارد و کشاورزان گزارش می‌دهند که تولید سویا، آفتابگردان و ذرت کاهش یافته است.

دولت فرانسه خشکسالی امسال را به عنوان بدترین خشکسالی ثبت شده تا کنون توصیف می‌کند، زیرا لوار «طولانی‌ترین رودخانه فرانسه» خشک شده و به گردشگران اجازه می‌دهد تا از آن عبور کنند و به قلعه‌ای در نزدیکی آن بروند.

کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داده است که خشکسالی کنونی در قاره اروپا می‌تواند شدیدترین خشکسالی طی ۵۰۰ سال اخیر در این قاره باشد. مسئولان این کمیسیون هشدار داده‌اند که خشکسالی در اروپا هنوز به اوج خود نرسیده و ممکن است ۴۷ درصد از مساحت این قاره را در بربگیرد.

ایتالیا، جنوب فرانسه و بخش‌های زیادی از اسپانیا و پرتغال به طور خاص تحت تاثیر خشکسالی کنونی در اروپا قرار گرفته‌اند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی طی هفته‌های گذشته چند موج گرمای شدید را تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
راه حل ساده است در ایران سالها است که جماعتی میگویند مرگ بر آمریکا وانگلس و اسرائیل نگوئید تا خشکسالی و سیل و زلزله و آتش سوزی و... نداشته باشیم چون این شعارها انرژی منفی دارد .خوب در اروپا و حتی خود آمریکا هم این شعارها را اینقدر تکرار نکنند تا مشکل حل بشه .خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
چند سال قبل یک مطلبی در مورد اروپا خوندم که از قول ناسا گفته بود که هوای اروپا در طی 25سال آینده حسابی گرم میشه اونموقع من باور نکردم ولی الان داریم میبینیم که آب و هوای کل جهان عجیب تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
قاره سبز پر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
حالا وقتش هست به جای جنگ و درگیریهای بیهوده و به جای اینکه بیاند مدام جنک افزار تولید کنند راهی برای گرمایش زمین پیدا کنند همون چیزی که قبلا گفتم گرمایش زمین همه را نابود خواهد کرد متاسفانه کطی اهمیت نمیده ولی فاجعه در حال رخ دادن هست سریع باید دولتها برا جلوگیری از الودگیها و از رده خارج کردن الایندها و احیای جنگلها و جلوگیری شدید از نابوری درختان و مراتع اقدام کنند تا دیر نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
اینها را که مینویسید من می ترسم فکر می کنم یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست !
آخرین اخبار