اعتراض ونزوئلا به آرژانتین در خصوص زمین‌گیر شدن هواپیمای مرتبط با ایران

یک هیات رسمی از جمله وزیر حمل و نقل ونزوئلا در مقابل سفارت آرژانتین در کاراکاس با تجمع اعتراض آمیز خواستار آزادی هواپیمای این کشور شدند.

رامون ولاسکوئز، وزیر حمل ونقل ونزوئلا و نمایندگان این کشور برای نشان دادن اعتراض خود به سفارت آرژانتین در کاراکاس رفتند، در همین حال چند ده نفر از کارگران شرکت هواپیمایی دولتی کونویاسا در بیرون تجمع کرده بودند و شعار می‌دادند که هواپیما و خدمه را برگردانید.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه ولاسکوئز پس تحویل سندی به سفارت آرژانتین گفت: ما اطلاعاتی را به سفیر دادیم تا مقامات و همتایان در آرژانتین بنشینند و در مورد وضعیت گفتگو کنند تا بهترین جایگزین و بهترین راه حل را برای این مشکل پیدا کنند.

او در ادامه افزود: ما امیدواریم که حقیقت پیروز شود تا سیستم دادگستری آرژانتین واکنش نشان دهد و این وضعیت که با غیرقانونی گرفتار شده است را به سطوح جدیدی نبرد.

اعتراض مقامات ونزوئلا به سفیر آرژانتین در حالی اعلام می‌شود که یک فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت (Emtrasur) ونزوئلا، از ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه) با چندین سرنشین و خدمه پرواز همچنان در آرژانتین زمین‌گیر شده است.

وزارت دادگستری آمریکا با دخالت در این موضوع در بیانیه‌ای هواپیمای بوئینگ باری زمینگیر شده در آرژانتین را مرتبط با سپاه قدس ایران دانسته و خواستار توقیف آن شد.

این درحالی است که پس از این ادعا آمریکا آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، در مصاحبه‌ای تاکید کرد زمین‌گیری هواپیمای مذکور ارتباطی با ادعا‌های مطرح شده درخصوص نیرو‌های سپاه قدس ایران نداشت. تنها مشکل، مشکلات سوخت گیری مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار