وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان بم:

مدارس کانکسی بم به زودی ساخته می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در سفر به بم از مدرسه کانکسی روستای پشت رود، هنرستان کشاورزی دخترانه مهر و کارخانه شیر این هنرستان بازدید کرد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان بم ضمن بازدید از مدارس کانکسی این شهرستان گفت: در راستای دور اول سفر‌های رییس جمهور محترم و هیئت محترم دولت توفیق داشتم به شهر بم حسینیه ایران بیایم و از نزدیک موارد آموزش پروش را بررسی کنم.

 یوسف نوری در ادامه گفت :  تصمیم‌گیری شد امسال دو مدرسه کانکسی داخل شهر بم تکمیل شود، تعداد ۹ مدرسه کانکسی در بم و ۲۲  کلاس کانکسی داریم که بیش از ۱۰ نفر نوسازی مدارس تعهد کردند، این مدارس کانکسی که بعد از زلزله همچنان کانکسی هستند باید ساخته شود به کلاس‌های ایمن تبدیل شوند.

او در ادامه گفت: اعتباری برای ساخت مدارس کانکسی تامین شده است که  بخشی توسط اموزش پرورش و بخشی دیگر  را ستاد اجرایی فرمان امام‌ تامین میکند که ۴۰ درصد آن می شود و یک بخشی هم از خیریین کمک میگیریم و به هر میزانی اعتبار نیاز داشته باشند این مدارس کانکسی ساخته می‌شوند.

وزیر آموزش پرورش گفت: ۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی آموزشی بم نیاز است که ما ۴ میلیارد برای تکمیل آن تخصیص دادیم .

او در ادامه بیان کرد: هنرستان کشاورزی بم با یک‌ دستگاه تولید و بسته بندی شیر در قالب‌های مختلف، زمان زلزله بم توسط خیر ساخته شده و متاسفانه بعد از زلزله بم هنوز راه اندازی نشده ما دوباره این کارخانه تولید شیر پاستوریزه بم را راه اندازی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  این مکان تبدیل به هنرستان تولید کشاورزی با راه اندازی تولید شیر پاستوریزهمی شود به نحوی که این کارخانه بخشی ار شیر مدارس استان تامین خواهد کرد.

 نوری همچنین گفت:  کمبود فضای اموزشی در بم که ساخت مدارس آن در زمان زلزله ۱۸ سال قبل بوده و الان تعداد دانش آموزان افزایش دو برابری داشته است و آموزش و پرورش  موظف است کمبود فضای اموزشی را جبران کند و تلاش می‌کنیم مشکل کمبود فضای اموزشی شهرستان بم حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار