اشرف‌غنی مدعی است براساس قانون رئیس جمهور افغانستان است + فیلم

اشرف غنی، در یک مصاحبه رودررو گفت تا زمانی که مردم افغانستان به‌صورت قانونی قدرت را به کس دیگری واگذار کنند براساس قانون رئیس جمهور است.

اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، پس از نزدیک به یک‌ سال خروجش از کشور، برای نخستین‌ بار با رسانه تازه ایجاد شده ABN، مصاحبه رودررو انجام داده و به برخی از پرسش‌ها پاسخ داده است.

غنی می‌گوید: «براساس قانون اساسی، رئیس جمهور بودم، تا زمانی که مردم افغانستان به‌صورت قانونی قدرت را به کس دیگری واگذار کنند، رئیس جمهورم.»

در این مصاحبه که پرچم سه رنگ افغانستان پشت سر اشرف غنی قرار دارد.

غنی در این گفت‌وگو از زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان نیز انتقاد می‌کند و می‌گوید: «با طرح‌ها و کارهای خود همه قشر سیاسی افغانستان را تقسیم کرده بود.»

غنی می‌گوید: «مشکل خلیل‌زاد با من این بود که من افغانستانی و مسلمان بودم و او (خلیلزاد) هم افغانستانی بودن خود را انکار کرده و هم هویت خود را.»

غنی در این مصاحبه عبدالله عبدالله، رئیس وقت شورای عالی مصالحه ملی را نیز «مسئول عدم تحکیم جمهوریت» معرفی می‌کند.

با فرار اشرف غنی از کشور در ۱۵ آگست ۲۰۲۱ طالبان وارد کابل شدند و حکومت او فرو پاشید. این دومین بار است که غنی در مورد سقوط نظام به دست طالبان صحبت می‌کند؛ اما به‌عنوان فرد اول حکومت پیشین هنوز به بسیاری از پرسش‌ها در پیوند به فروپاشی نظام پاسخ نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنتت کنه اشرف غنی ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
شما رییس‌جمهور هستی پس چرا در افغانستان سر کار خود نیستی ؟
پس میخواهی با این حرف یعنی حقوق مفت از مردم افغانستان بگیری؟
آخرین اخبار