ترامپ به دادستانی نیویورک احضار شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت در زمان احضار به دفتر دادستانی نیویورک با استناد به حق قانونی خود از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای پاسخگویی درباره فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش به دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک احضار شد اما از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است.

به گزارش رویترز، ترامپ در بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «در جریان حضور در برابر دادستان کل ایالت نیویورک، با استناد به حق قانون اساسی خود در برابر اتهامات تبهکاری، از پاسخ دادن به سوالات خودداری کردم.»

ترامپ، پسرش «دونالد ترامپ جونیور» و دخترش «ایوانکا ترامپ» برای اجتناب از شهادت در تحقیقات «لتیتیا جیمز» دادستان کل ایالت در مورد اینکه آیا سازمان ترامپ ارزش املاک و مستغلات را برای دریافت وام‌های مطلوب و ارزش دارایی‌ها برای دریافت معافیت‌های مالیاتی افزایش داده است یا خیر، مبارزه ناموفقی داشتند.

ترامپ در بیانیه‌ای که تقریباً یک ساعت پس از ورود او به دفتر دادستانی کل در منهتن منهتن صادر شد، گفت: من از پاسخ دادن به سؤالات پشت در‌های بسته مربوط به حقوق و امتیازاتی که طبق قانون اساسی ایالات متحده برای هر شهروندی در نظر گرفته شده است خودداری کردم.»


بیشتر بخوانید:


متمم پنجم قانون اساسی از خود متهم سازی محافظت می‌کند. تصمیم ترامپ برای پاسخ ندادن به سوالات همچنان می‌تواند عواقبی داشته باشد. اگر تحقیقات منجر به محاکمه شود، هیئت منصفه می‌توانند سکوت او را در نظر بگیرند. از نظر سیاسی، همچنین می‌تواند به رقبای او درباره این‌که آیا ترامپ چیزی برای پنهان کردن دارد یا خیر، در حالی که او در حال بررسی نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ است، بهانه بدهد.

این در حالی است که دبیر مطبوعاتی پنتاگون بازرسی اف‌بی‌آی از خانه ترامپ را عامل پیروزی او درانتخابات آتی آمریکا دانسته است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا صبح روز سه‌شنبه اعلام کرد مأموران پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) بدون هیچ‌گونه مجوزی وارد خانه او در «مار-آ-لاگو» شدند، به گاوصندوق‌های وی دسترسی پیدا کردند و برخی اسناد و مدارک را با خود به همراه برده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ترامپ منتظر انتقام سخت الهی باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ترامپو کشوندن دادگاه ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار