اعضای هیئت رئیسه پیشین فدراسیون فوتبال از دولت آمریکا شکایت کردند

اعضای هیئت رئیسه پیشین فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم‌های آمریکا در پرداخت حقوق مارک ویلموتس سرمربی اسبق تیم ملی از دولت آمریکا و دونالد ترامپ کردند.

پس از صدور رای نهایی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی جمعی از اعضای هیئت رئیسه وقت فدراسیون فوتبال در دوره ریاست مهدی تاج با استناد به تحریم‌های آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که از عوامل دخیل در پرداخت نشدن به موقع قرارداد مارک ویلموتس  از این کشور و رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگستری تهران شکایت کردند.

شاکیان این پرونده در دادخواست خود اعلام کرده‌اند که دادگاه حکمیت ورزش در قسمتی از رای خود، بر حسن نیت فدراسیون فوتبال به منظور تلاش برای پرداخت دستمزد ویلموتس صحه گذاشته است، اما فشار‌های سنگین ناشی از تحریم ایالات متحده، مانع از آن شده که فدراسیون بتواند به تعهدات قراردادی خود عمل کند و در نتیجه، خسارات مادی و معنوی زیادی به فدراسیون، فوتبال کشور و اعضای هیئت رئیسه وقت تحمیل شده است.

این افراد با توجه به رای دادگاه حکمیت ورزش و مکاتبات فدراسیون فوتبال با فیفا و AFC خواهان اخذ غرامت از دولت و رئیس جمهور پیشین آمریکا شدند. آن‌ها معتقدند تحریم‌های دولت آمریکا باعث شد که حقوق مارک ویلموتس دیر پرداخت شود و او قراردادش را فسخ کند.

در صورت پذیرش این دعوا در دادگستری، صدور حکم نهایی و مبلغ دقیق جبران خسارت، پس از اخذ نظریه کارشناسی تعیین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار