امسال

تولید ماهی در استان همدان ۱۱۰۰ تن افزایش می‌یابد

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در سند تحول ۱۴۰۱ افزایش تولید ۱۱۰۰ تن ماهی در استان همدان هدفگذاری شده است.

جعفر کاویانی دلشاد سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: پارسال پنج هزار و ۷۰۰ تن گوشت ماهی در استان همدان تولید شد که از این مقدار چهار هزار و ۳۷۰ تن به گوشت ماهیان سردابی و ۱۳۳۰ تن به گوشت ماهیان گرمابی اختصاص داشته است.

او افزود:همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۷ واحد پرورش ماهی غیر فعال با  ۲۵۰ تن ظرفیت در استان همدان به چرخه تولید بازگشت.

با فعال شدن این واحد‌های آبزی پروری پیش بینی شده است میزان تولید ماهی در استان همدان امسال با ۱۱۰۰ تن افزایش به ۶ هزار و ۸۰۰ تن افزایش یابد.

به گفته سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان، واحد پرورش ماهی در قفس ۲۰۰ تنی روستای امزاجرد در زمینه تسهیلات بانکی به مبلغ ۵ میلیارد تومان به بانک معرفی شده و در مرحله دریافت تسهیلات است و در چند روز آینده تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد.

کاویانی دلشاد افزود: از هشت طرح جدید پرورش ماهی در دست ساخت در این استان با اعتباری افزون بر ۳۴ میلیارد تومان با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن پرورش ماهی قزل آلا برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که با جذب تسهیلات تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

او گفت: ایجاد سایت و دو کانون یادگیری با هماهنگی مدیریت ترویج در شهرستان‌های استان همدان پیگیری می‌شود  تا آموزش پرورش دهندگان ماهی استان به صورت آموزش عملی و اجرایی انجام شود.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین از فعال سازی یاوران تولید در بحث شیلات این استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در بحث دوره‌های آموزشی آبزی پروری ۱۵۰ نفر روز آموزش انجام شده وبا تامین اعتبار لازم  ۱۰۰۰ نفر آموزش جدید هم انجام می‌شود.

 کاویانی دلشاد بیان کرد: ۹۳تن انواع کود اوره به شهرستان‌های استان در زمینه شیلات تخصیص داده شده که پرورش دهندگان با ثبت در سامانه پهنه می‌توانند از این کود تخصیصی بهره‌مند شوند.

رها سازی ۲/۵ میلیون بچه ماهی قزل آلا، ۵ میلیون تخم چشم زده وارداتی و تبدیل به بچه ماهی از دیگر اقدامات‌انجام شده مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از ابتدای سال تاکنون است.

برچسب ها: ماهیان ، آبزی پروی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار