استقبال اتحادیه اروپا از آتش بس در غزه

اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در تهاجم به نوار غزه از آتش بس استقبال کرد.

اتحادیه اروپا بدون آنکه جنایات رژیم صهیونیستی را در تهاجم اخیرش به نوار غزه محکوم کند ضمن استقبال از دستیابی به توافق میان این رژیم و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با میانجی گری مصر، اجرای تحقیقات درباره آسیب‌های وارده به غیرنظامیان فلسطینی را در نوار غزه خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از آسیب‌های وارده به غیر نظامیان ناشی از حملات اسرائیل به نوارغزه در روز‌های گذشته که به جان باختن و زخمی شدن تعدادی از کودکان و زنان منجر شد، تحقیقات جامع و فوری را درباره تلفات غیرنظامیان در غزه خواستار شد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه ازتلاش‌های مصر و قطر برای تسهیل و حمایت از توقف حملات و برقراری آتش بس در نوارغزه تشکر کرد.

اتحادیه اروپا افزود: اکنون باید برای تحکیم و تثبیت آتش بس، بازگشایی گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و سوخت به نوار غزه و نیز ورود و خروج کارگران از این منطقه تلاش کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه اش تأکید کرد اکنون باید تلاش‌های ملموس و قابل توجهی برای تثبیت اوضاع در نوار غزه از طریق تقویت همکاری اقتصادی و بازگرداندن افق‌هایی سیاسی صورت گیرد.

شادی عثمان سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی پیش از این به عربی ۲۱ گفته بود: اتحادیه اروپا حملات جنگنده‌های اسرائیلی در هدف قرار دادن غیرنظامیان و خانه‌های شهروندان فلسطینی با موشک‌ها و بمب‌های ویرانگر را پیگری می‌کند و از اسرائیل در طول جنگ و یا زمان آغاز هر عملیاتی خواسته است، حقوق و قوانین بین المللی را رعایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار