وزیر کشور:

سفر به اربعین از ۶ مرز کشور انجام می‌شود

وزیر کشور گفت: به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی امسال، پایانه‌های تردد به عتبات عالیات به ۶ مرز افزایش می‌یابد.

احمد وحیدی ، وزیر کشور در بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه با پیش رو بودن اربعین حسینی گفت: امسال افزون بر مرزهای شلمچه ، چذابه، مهران و خسروی ، مرزهای باشماق و تمرچین  در آذربایجان غربی نیز بازگشایی و پذیرای زائران اربعین حسینی می شوند.

او با اشاره به اینکه در این پایانه مرزی عملیات استقرار موکب ها و تامین آب و برق،همچنین امکانات بهداشتی و درمانی  به میزان قابل قبولی انجام اجرایی شده، از افزایش سفرهای مسئولان به مرزهای قابل تردد در اربعین حسینی برای ارزیابی و بررسی تمهیدات لازم برای رفت و آمد آسان تر زائران خبر داد .

این مسئول با بیان اینکه هماهنگی های مرزی و امنیتی با طرف عراقی در حال انجام است، گفت : بنا بر اعلام مسئولان کشور عراق ، این کشور از ۲۰ محرم آمادگی کامل برای پذیرش زائران ایرانی را دارد.

آقای وحیدی تاکید کرد: داشتن گذرنامه معتبر برای سفر اربعین الزامی است و با توجه به تعداد بالای زائران از مردم می خواهیم سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند و پس از زیارت به کشور بازگردند.

خروج سازه متروپل از وضعیت بحرانی

او درخصوص تخریب ساختمان متروپل نیز گفت: این ساختمان از وضعیت بحران خارج شده تنها ساختمانی است که در اختیار منطقه آزاد است و برای تخریبش قراردادی نیز بسته شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه مطالعات برای نحوه‌ تخریب متروپل آبادان طولانی شده است گفت :  باید دستوراتی از سوی دادستانی در این باره پیش بینی و  صورت می گرفت.

این مسئول گفت : بر اساس گزارش های ارسالی  پیمانکار این پروژه آماده آغاز مراحل نهایی آن است.

ریزش ساختمان متروپل در ۲ خرداد امسال ۴۳ قربانی و ۳۸ مصدوم را بر جای گذاشت.

او در مورد اجرای دستور رئیس جمهور درباره اجرایی شدن ماده ۶۵ در منطقه ازاد اروند گفت : در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آقای وحیدی از برگزاری نشست هایی از سوی معاون حقوقی ریاست جمهوری در این باره و تعیین مرزبندی‌ها در منطقه آزاد اروند خبر داد.

برچسب ها: اربعین 1401 ، مرز شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.