نقش آفرینی خبرنگاران و رسانه‌ها در گسترش عدالت آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران و رسانه‌های استان نقش مهمی در گسترش عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند.

حسنعلی عزت‌خواه با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در رفع مشکلات بر کسی پوشیده نیست و گسترش عدالت در نظام تعلیم و تربیت و اجتماعی شدن این نهاد انسان ساز با مشارکت خبرنگاران و رسانه‌ها که نقش مهمی در گفتمان‌سازی، جلب مشارکت و رویکرد اجتماعی شدن دارند، میسر می‌شود.

او می‌گوید: اختصاص یک روز به عنوان روز خبرنگار، تقدیر از زحمت‌های وقایع نگارانی است که حرمت قلم و آگاهی را پاس داشته و با مسئولیت ناشی از تعهد و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به اشاعه حقایقی می‌پردازند.

عزت خواه گفت: اصحاب رسانه در ثمربخشی رشد و توسعه جامعه نقش ایفا می‌کنند و پرچم مطالبه‌گری از مسئولان و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی را همواره در اهتزاز نگه می ­دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش روز خبرنگار را روز یادآوری زحمت‌های بی دریغ و تلاش‌های خالصانه اصحاب رسانه در پاسداشت از حریم اطلاع رسانی دانست و می‌گوید: در زیست بوم کرونا خبرنگاران در کنار مدافعان سلامت و در خط مقدم مبارزه با این بیماری برای آگاهی بخشی به جامعه قدم برداشتند.

به گفته عزت خواه؛ تقارن روز خبرنگار امسال و قیام عاشورای حسینی که مهم‌ترین بخش عاشورا نقش روایتی حضرت زینب (س) است که خبرنگاران باید از صراحت کلام و جسارت ایشان الگو گرفته و زینب‌گونه از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

این مقام مسئول می‌گوید: تقارن بزرگ یاد شده این مهم را یادآوری می‌کند که مقابله خبرنگاران با سیطره مسموم رسانه‌ای دشمن که حق را نشانه گرفته، یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های این قشر است.

او گفت: بی شک فعالان عرصه رسانه‌ای کهگیلویه وبویراحمد در رسانه ملی، خبرگزاری ها، مطبوعات، سایت‌های خبری، در پیشبرد اهداف و اطلاع رسانی سیاست ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های عرصه تعلیم و تربیت استان، همکاری صمیمانه و شایسته‌ای با آموزش و پرورش دارند که لازم می‌دانم فرصت را مغتنم شمرده و ضمن گرامیداشت شهید محمود صارمی و تبریک این روز فاخر، از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند فعالان متعهد عرصه خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی، تقدیر و تشکر کرده و از پیشگاه خداوند سبحان برای آن‌ها سلامت، سعادت و کامیابی مسألت نمایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.