بهبود ۲۵ پله‌ای رتبه تورم استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه درباره بهبود ۲۵ پله‌ای رتبه تورم استان توضیحاتی ارائه داد.

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که برای بهبود جایگاه تورم استان از رتبه اول کشور (بالاترین نرخ تورم کشور) در فروردین ۱۴۰۰ به رتبه ۲۵ در تیر امسال صورت گرفته، گفت : یکی از اولین اقدامات، آسیب شناسی و تحلیل نرخ تورم استان بود و بر اساس این تحلیل برنامه اجرایی کاهش نرخ تورم در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: در آسیب شناسی نرخ تورم مشخص شد حداقل در ۱۰ رسته صنفی قیمت‌ها به شکل غیرمتعارفی در استان بالاتر از میانگین کشور است و طی جلسات تخصصی دلایل نرخ‌های بالا در این اصناف شناسایی و برای رفع آن اقدام شد که در نتیجه آن قیمت کالا‌های ارائه شده توسط بسیاری از این اتحادیه‌ها اکنون در وضعیت مناسب‌تر از میانگین کشور قرار دارد.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار، اظهار کرد: تا قبل از اردیبهشت ۱۴۰۱ نظارت و بازرسی در سطح بازار بی نظم و بی برنامه انجام می‌شد که ساماندهی بازرسی و نظارت بر بازار در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی برای تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی در مناطق مختلف بازار و افزایش نیرو‌های بازرسی با کمک گرفتن از بسیج اصناف و ظرفیت اتحادیه‌های صنفی در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخورد با دانه درشت‌های متخلف یکی از اقدامات مهم یک سال اخیر در سطح بازار بود، عنوان کرد: بازرسی و نظارت بر واحد‌های صنفی مطرح و مشهور که زیرسایه شهرت و ارتباطات حاشیه امن تخلف برای خود ایجاد کرده بودند با همکاری دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های بازرسی، نظارتی و قضایی در دستورکار قرار گرفت و با دانه درشت‌های بازار برخورد‌های جدی و قاطع صورت گرفت.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: اجرای برخورد‌های سه مرحله‌ای شامل نصب بنر گرانفروشی، پلمب محدود و تعلیق پروانه برای اصناف با تخلف پرتکرار از جمله اقدامات مهم در راستای برخورد با متخلفان بازار بود.

باباخانی عنوان کرد: باید مد نظر داشت که بهبود رتبه تورم استان از رتبه اول کشور به رتبه ۲۵ کشور به معنی کاهش نرخ تورم یا نبود تورم در بازار نیست، بلکه مفهوم آن این است در سالی که کل کشور با تورم سنگین مواجه بوده میزان افزایش قیمت‌ها در استان کرمانشاه نسبت به ۲۴ استان دیگر کمتر بوده و نرخ تورم استان کرمانشاه ۷.۷ درصد کمتر از استان اول کشور است.

وی افزود: اقدامات انجام شده طی یکسال اخیر به معنی نداشتن نقص و مشکل در بازار نیست و همچنان مشکلات متعددی در بازار وجود دارد، اما می‌توان ادعا کرد وضعیت نسبت به سال قبل بهبود و سامان نسبی داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.