منابع مردمی در بلخ:

پرچم‌های عزاداری در بلخ از مکان‌های عمومی جمع شدند + فیلم

منابع مردمی در بلخ گفتند مأموران محلی طالبان به نمایندگان محله‌ها و روستاها دستور دادند که پرچم‌های عزاداری را پایین کنند.

مأموران اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز چهارشنبه، (۱۲ اسد/مرداد)، به پیروان مذهب تشیع در استان بلخ دستور دادند که پرچم‌های عزاداری «عاشورا» را از بام‌های خانه‌ها، سردر مغازه‌ها، خودروها، و جاده‌ها جمع کنند. 

این دستور صبح چهارشنبه از سوی مأموران طالبان به مردم ابلاغ شد و تا عصر چهارشنبه، تمامی پرچم‌ها از مکان‌های عمومی جمع شدند.

چندین منبع در شهر مزارشریف در تماس با ایندیپندنت فارسی گفتند که مأموران محلی طالبان به نمایندگان محله‌ها و روستاها دستور دادند که تمامی پرچم‌هایی که نشان مذهبی شیعه دارند، باید تا عصر چهارشنبه جمع شوند وگرنه با واکنش و اقدام آنان روبه‌رو خواهند شد.

نمایندگان برخی از محله‌ها که بیرق‌های عزاداری را تا عصر چهارشنبه جمع نکرده بودند، از سوی مأموران طالبان تهدید شدند. مأموران طالبان سپس بیرق‌ها را پایین کشیدند و هشدار دادند که اگر کسی بار دیگر پرچمی را در مکانی عمومی برافرازد با مجازات سنگینی مواجه خواهد شد.

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف، امروز پنجشنبه، (۱۳ اسد/مرداد) به منابع خبری گفت: وزیر امر بالمعروف طی سخنرانی گفته است که باید محتسبین در مراسم عزاداری اهل تشیع شرکت کنند.

 مهاجر گفت که‌ مأموران امر بالمعروف هیچ جایی مانع عزاداری محرم نشده اند و موضوعات نشر شده در این مورد واقعیت ندارد. 

با این حال، مسئولان امنیتی بلخ گفته بودند که نیروهای آنان پرچم ها را طبق دستور اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان از مکان های عمومی برداشته‌اند.

برچسب ها: طالبان ، محرم ، بلخ ، شیعیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار