مقتدی صدر: نسبت به شجاعت و اخلاص نیروهای الحشدالشعبی کاملا آگاه هستم

رهبر جریان صدر با تمجید از شجاعت و اخلاص نیرو‌های سازمان بسیج مردمی عراق، از آن‌ها خواست تا به اردوگاه او بپیوندند.

«سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر امروز پنجشنبه پیامی را برای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) صادر و اشاره کرد که دو اردوگاه وجود دارد: اردوگاه وحدت طلبان بدون هدایت و کتاب منیر و اردوگاه جویندگان وحدت بر اساس مبانی و معیار‌های فکری، دینی، اجتماعی، ملی و اخلاقی.

طبق گزارش سومریه نیوز، صدر در پیامی توئیتری نوشت: «کسانی هستند که ساز وحدت و عدم تفرققه (در بین شیعه) را می‌نوازند و این در واقع موضوع بسیار مهمی است؛ اما وحدت باید مطابق با ضوابط کلی منطبق با قوانین آسمانی و احکام و نظام عرف اجتماعی باشد.»

رهبر جریان صدر ادامه داد: «وگرنه تفسیر اختلاف ائمه اطهار با عموزاده‌هایشان (بنی العباس) چیست؟! حتی کار به جایی رسید که ائمه اطهار علیهم السلام را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شهادت رساندند.»

صدر افزود: «آری، وحدت در حال حاضر بسیار مهم است، اگر مبتنی بر عشق به وطن و نفی وابستگی و اصلاح واقعی و نفی مفاسد و مفسدان و پاسخگویی آن‌ها و خدمت به فقرا و مستمندان، نیازمندان و رد انحصار مال برای افراد با درجه و مسئولیت باشد.»

وی تصریح کرد: «در این میان دو اردوگاه وجود دارد: اردوی وحدت طلبان بدون راهنما و کتاب روشنگر و اردوگاه وحدت‌طلبان طبق مبانی و معیار‌های فکری، مذهبی، اجتماعی، ملی و اخلاقی.»

مقتدی صدر ادامه داد: «در مجموع ما قطعاً با دومی هستیم و از آن عدول نخواهیم کرد، به ویژه این‌که مرجعیت، مردم و هر آدم عاقلی با آن است. در عراق دو اردوگاه وجود دارد؛ اردوگاه جریان صدر و اردوگاه ائتلاف چارچوب هماهنگی و البته این بدان معنی نیست که برادران عزیز ما در الحشدالشعبی جزء یکی از این دو گروه هستند.»

رهبر جریان صدر افزود: «من یقین دارم که آن‌ها نیز نظر من را در مورد مطالبه وحدت در چهارچوب‌های آسمانی، دینی، انسانی و عقیدتی تأیید می‌کنند، یعنی مجاهدین الحشدالشعبی به دیدگاه‌های ما نزدیک‌ترند و بیشتر آن‌ها از شهید صدر تقلید می‌کنند.»

وی افزود: «از اینجا با به آنان درود می‌فرستم و برایشان آرزوی پایداری در جنگ و جهاد می‌کنم و خداوند ما و آنان را در زیر پرچم حق مطلق، صاحب عصر و زمان و روزگار محشور کند.»

سید مقتدی صدر گفت: «آن‌ها همانطور که در راه کشور خود فداکاری کردند، برای دفاع از اصلاحات و حق مطلق نیز ان‌شاءالله آمادگی کامل خواهند داشت. من به شجاعت و اخلاص آن‌ها کاملاً آگاهم، آن‌ها سربازان عراق بوده و تحت پرچم خاندان صدر علیه اشغالگران جنگیده‌اند. آن‌ها اهل عراق هستند و به غیر از منجی و مصلح از خاندان رسول اکرم صلی الله علیه و آله تبعیت و وفاداری به کسی دیگری را نمی‌پذیرند.»

رهبر جریان صدر در پایان گفت: «از خداوند می‌خواهم که ما و آن‌ها را درکنار هم جمع کند و جدایی بین ما را پایان دهد، من مطمئن هستم که آن‌ها طالب مل یا امور دنیوی نیستند، بلکه طالب حق هستند و حق برتر است و چیزی بالاتر از آن نیست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
واقعا یکی نیست درست وحسابی به این جریان صدر حالی کنه که دیگه بشینن سرجاشون . واقعا دیگه وقتشه که رسما از دولت عراق غرامت را بگیریم فرقی هم نمیکنه رییس دولتش کی باشه .چون محبت که از حد بگذرد نادان گمان بد برد. همین صدر خیلی رسما ضد ایران و جمهوری اسلامی ایران جبهه گیری کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
چون نظام اسلامی با رافت خسارات جنگ را نگرفته اینها افسار گریختن . مثل روز برام روشنه همین برادران عراقی حکومتی علیه ایران تشکیل خواهند دادو مجدد به مرز های ما دست اندازی خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
حشدالشعبی زیر پرچم امام حسین و اباالفضل میجنگد نه زیر پرچم صدر زیاد خودت را جدی گرفتی اقای صدر فعلا که شما زیر پرچم انگلیس هستی
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۵۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
آقای صدر تو نوکر بن سلمان هستی که جمال خاشقجی را در اسید سلطانی حل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
مقتدی قذافی با تو همان کاری را ملت عراق خواهند کرد که ملت لیبی با قذافی کردند. منتظر باش.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۵:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
آقای موسیو مقتدی صدر در گذشته شخصی بنام معمر فذافی وجود داشته. آیا او را می شناسی؟
آخرین اخبار