از رادیو گفت‌وگو شنیده شد؛

دست‌های پشت پرده برای عدم ساخت فیلم‌های سینمایی دینی

شریفی گفت: سینمای ایران به دست مافیا افتاده است و فیلم‌هایی ساخته می‌شود که بیشتر خانواده‌ها جرات نمی‌کنند با بچه‌شان ببینند.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شب دهم» در برنامه «سینما معیار» رادیو گفت‌وگو گفت: من به عنوان یک فیلم‌ساز غصه می‌خورم که چرا مسئولین به فکر ساخت فیلم‌های ارزشی و دینی نیستند. این همه قصه قرآنی داریم، ولی متاسفانه به این قصه‌ها پرداخته نشده است.‌ نمی‌دانم چه دستی در کار است که برای فیلم‌های دینی ارزش قائل نیستند.

به گفته شریفی، در مراسم سوگواره «سینما تکیه» که از بنیاد فارابی پخش شد، هفت فیلم سینمایی را تجلیل کردند که همه آن‌ها به ۳۰ سال پیش تعلق داشت. چراکه فیلمی در این زمینه وجود نداشت که مورد تقدیر قرار گیرد. از دست‌اندرکاران سینمای ایران سوال می‌کنم که چرا باید فقط از یک تیراژ در دهه‌های محرم استفاده کرد.

این تهیه‌کننده سینما با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی سینمای ایران ادامه داد: ما باید هرسال حداقل ۱۰ فیلم ارزشی با محتوای دینی تولید کنیم. مردم سینمای دینی را دوست دارند. در حال حاضر، سینمای ایران به دست گروهی به اسم مافیا افتاده است و این گروه با مسئولین سینمایی ارتباط دارند. متاسفانه مسئولین سینمایی هم خودشان را به دست این باند قرار دادند. در سینمای ما فیلم‌هایی ساخته می‌شود که خیلی از خانواده‌ها جرات نمی‌کنند با بچه هفت ساله‌شان فیلم ببینند.

امیر‌حسین شریفی گفت: دیالوگ‌هایی در فیلم‌های سینما رد و بدل می‌شود که برای کودکان مناسب نیست. گفتیم که معاونت سینمایی که از بدنه سینما هست، کاری انجام می‌دهد که هیچ کاری نکردند و طبق روال قبل فیلم‌های پر فروش تولید می‌شود. باید مسئولین فرهنگی و هنری به فیلم‌های ارزشی بها دهند.

برنامه «سینما معیار» سعی دارد سطح آگاهی مخاطب را از فیلم‌های روی پرده بالا ببرد و به بررسی محتوایی اکران‌های روز بپردازد تا نقاط قوت و ضعف سمت و سوی اجتماعی، اخلاقی و سیاسی آن را بررسی کند. این برنامه پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو گفت‌وگو شنیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار