حاجی بابایی:

۳۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه مناطق محروم کشور اختصاص یافت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار امسال برای انجام کار‌های عمرانی در مناطق محروم شهری و روستایی کشور اختصاص یافته است.

حمید رضا حاجی بابایی در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان افزود: از این میزان اعتبار سهم همدان یک هزار میلیارد تومان است و بر اساس جمعیت توزیع می‌شود.

او گفت: برای حاشیه شهر همدان نیز از محل ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای حاشیه شهر‌های کشور، اعتبار خوبی اختصاص یافته است تا مشکلات فاضلاب و دیگر مسائل رفع شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی شهرستان همدان است با این وجود در تقسیم بندی به نیاز‌های واقعی توجه شده است تا اعتبارات در این محل‌ها هزینه شود.

حاجی بابایی گفت: ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی شهرستان همدان است که در خوشبینانه‌ترین حالت ۶۰ درصد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص می‌یابد.

او گفت: ماده ۲۳ اتوبان سه راه فامنین به همدان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد دریافت شد و از سه راه فامنین تا میدان فرودگاه شهر همدان اتوبان می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  گفت: به زودی ماده ۲۳ مسیر سیاه کمر به راهجرد، از مسیر مسلم آباد - کوزره - عبدالرحیم و ماده ۲۳ قهاوند به سمت اتوبان همدان -تهران را دریافت کرده همچنین سه طرح راهسازی نیز با دریافت مجوز زیست محیطی، ماده ۲۳ را دریافت می‌کنیم.

حاجی بابایی گفت: مسیر مراد بلاغی از استان مرکزی تا همدان ۳۵۰ میلیارد تومان ماده ۵۶ دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان داده شده ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه ملی دارد که ۳۸ میلیارد در سفر رییس جمهوری اختصاص یافت.

او گفت: اجرای کنارگذر غربی و شرقی سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که اجرای کنارگذر غربی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهوری به این طرح اختصاص یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۲۳ مسیر برگشت گنجنامه همدان دریافت و ۸۰ میلیارد تومان در سفر هیات دولت به استان همدان به این طرح اختصاص یافت.

حاجی بابایی گفت: باید مسیر گنجنامه تویسرکان باز و به بزرگراه تبدیل شود که امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص و توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌شود.

او گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده غارعلیصدر پیش بینی شده است در عین حال برای راه آهن تهران - همدان ۲۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شده و ۲۵ میلیارد سفر رییس جمهور گذاشتند که تا سال آینده باید راه اندازی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کار‌های بزرگی در حوزه راه‌های همدان در حال اجرا است و اعتبارات خوبی در سفر هیات دولت به استان همدان اختصاص یافت.

حاجی بابایی گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان ماده ۵۶ امسال برای فاضلاب شهرستان همدان پیش بینی شده و امسال در شهر همدان حرکت بزرگ در زمینه تاسیسات فاضلاب پیش می‌آید.

او گفت:  فاضلاب تمامی روستا‌ها امسال باید به کریدور مرکزی وصل شود و باید در توزیع امکانات و اجرای کار‌ها عدالت در نظر گرفته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به شهر همدان در نظر گرفته شده است و اگر این طرح امروز شروع می‌شد با اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان هم اجرای آن امکان پذیر نبود.

حاجی بابایی گفت: ۲ طرح مجتمع آبیاری در مناطق پیشخور و عربلو امسال اجرا می‌شود و برای عربلو دست کم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که ۲۵ روستا را پوشش می‌دهد و مابقی به سنگستان وصل می‌شود.

او گفت: باید به روستا‌های بخش مرکزی در اجرای طرح هادی مثل شهر نگاه شود و بدون توجه و فکر به اعتبار مورد نیاز، طرح هادی همه روستا‌ها توسط بنیاد مسکن اجرا شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان در مصوبه اخیر مجلس برای طرح‌های هادی پیش بینی شد که ۱۰ میلیارد تومان آن به استان همدان تخصیص می‌یابد.

حاجی بابایی گفت: از منابع در اختیار وزارت نفت، قیر رایگان در اختیار دستگاه متولی قرار می‌گیرد تا کوچه‌های روستایی آسفالت شوند.

او گفت: دانشگاه‌ها اعتبارات ملی دارند و کمک شده تا جهش ملی نیز داشته باشند در بخش ورزش هم علاوه بر بودجه استانی بودجه ملی نیز پیش بینی شده است.

 اختصاص چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به این شهرستان

 فرماندار همدان گفت: اجرای ۶۷ طرح با اعتباری معادل چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در جریان سفر استانی رییس جمهور، برای این شهرستان به تصویب رسید.

محمدعلی محمدی  گفت:در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان افزود: این طرح‌ها شامل ۳۲ طرح زیرساختی، ۲۲ طرح فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی، هفت طرح حوزه بهداشت و درمان، چهار طرح گردشگری و ۲ طرح حمایتی از بهزیستی و کمیته امداد است.

او گفت: مهمترین طرح‌های مصوب این شهرستان در سفر هیات دولت را شامل تکمیل و تجهیز اردوگاه فجر کمیته امداد، مجتمع آموزشی آموزش و پرورش، تکمیل دانشکده فرهنگیان، تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی امیرالمومنین (ع)، ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان و تخصیص اعتبار برای مرکز جامع ۲۱۷ تخت خوابی سرطان بیمارستان بعثت، خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی و مجموعه ۱۱۰ واحدی خوابگاه متاهلی علوم پزشکی دانست.

فرماندار همدان گفت:اختصاص اعتبار برای تکمیل سالن آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه بوعلی، تکمیل و تجهیز دانشکده شیمی، تکمیل و راه اندازی مرکز درمان ناباروری، تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی، تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و تکمیل مرحله دوم دانشکده مهندسی بوعلی را از دیگر طرح‌های مهم مصوب سفر رییس جمهور عنوان کرد.

محمدی گفت: تکمیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی، تکمیل موزه هنر‌های معاصر همدان، تکمیل کتابخانه ملی اسناد غرب کشور، تکمیل تالار قرآن همدان، خرید یک دستگاه نردبان بلند مرتبه برای شهرداری همدان، تامین آب بین حوزه ای، اعتبارات تکمیل شبکه فاضلاب همدان، تکمیل سالن ورزش باستانی، تکمیل راه دسترسی به راه آهن همدان، راه آهن همدان- ملایر، ایمن سازی راه‌های حادثه خیز و تعریض مسیر‌های محور گنجنامه - همدان، بزرگراه همدان- قهاوند به آزاد راه از دیگر طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور برای این شهرستان است.

او گفت: مجموع اعتبار یک ساله شهرستان همدان ۳۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه در سفر هیات دولت به استان همدان چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این شهرستان تخصیص یافت.

فرمانداری همدان گفت: برای آبرسانی بین حوضه‌ای یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور اختصاص یافت که ۷۰۰ میلیارد تومان آن از محل تهاتر نفت پرداخت می‌شود.

محمدی گفت: اعتبار سالجاری طرح‌های شهرستان همدان ۱۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که در توزیع آن عدالت و نظر کارشناس ملاک عمل بوده است.

او گفت: امسال ۱.۵ میلیارد تومان برای زندان مرکزی پیش بینی شد تا برای احیای راه‌های دسترسی، تامین تجهیزات و امکانات بیشتر حفاظتی هزینه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.