وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی:

سیل های اخیر ۷۲۰۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی خسارت زد

ضرغامی گفت: برآوردهای اولیه حاکی است سیل های اخیر در نقاط مختلف کشور ۷۲۰۰ میلیارد تومان به ابنیه های میراث فرهنگی خسارت زد.

عزت الله ضرغامی  در حاشیه سفر به قزوین و بازدید از بناهای تاریخی این شهر در جمع خبرنگاران گفت: ۷۳۰ بنا و محوطه تاریخی در سیلاب های اخبر کشور دچار آسیب دیدگی شده اند.

وزیر میراث فرهنکی،گردشگری و صنایع دستی گفت: امیدواریم با توجه دولت و اعتباراتی که در این خصوص اختصاص می یابد به اولویت بناهای آسیب دیده تاریخی را مرمت کنیم.

خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی قزوین در این بازدید گفت: برای جابه جایی ورزشگاه تختی ۳۰‌میلیارد تومان از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شده است.

او گفت: مطالعات بازسازی این محوطه انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

ضرغامی پیش از این از پروژه مرمت امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) قزوین بازدید کرد.

ضرغامی که امروز به قزوین سفر کرده است پس از حضور در گلزار شهدا، بازدید از مرمت و بازسازی امامزاده حسین و دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، از مجموعه دولتخانه صفوی دیدن کرد.

آقای ضرغامی  از موزه، چهل ستون، گراند هتل، عالی قاپو و محوطه این مجموعه بازدید کرد و در جریان روند مرمت بخش هایی از آن قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۷:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام سیل بیچاره نه زبانی برای گفتن دارد نه می تواند وکیل بگیرد . در نتیجه محکوم است و دیگر نباید باران ببارد تا سیل جاری شود . ولی مدیرانی که کور هستند و مسیل ها را با مجوز ساخت و ساز می بندند و کانل ها را بستگی به سابقه تاریخی منطقه مهندسی نمی کنند یا مدیران میراث فرهنگی که ازنابینایان (البته نه روشندلان فهیم ) غیر جسمی انتخاب شده اند از ترمیم و نگهداری و پوشش سقف و استحکام بنا چیزی درک نمی کنند . سیل بینوا نیز مقصر است . یک مثالی می زنند الف جلوی سگ گذاشتن و گوشت را جلوی گوسفند . داستان همین است وزیر راه و شهرسازی می شود مسئول هسته ای وزیر نفت می شود مسئول راه و شهر سازی و...