بیش از ۲۰ شی‌ء قدیمی به موزه ابهر اهدا شد

رئیس میراث‌فرهنگی ابهر از اهدای ۲۰ قلم شیء تاریخی و قدیمی توسط یک شهروند دوستدار میراث‌فرهنگی به موزه پیر احمد زهرنوش این شهرستان خبر داد.

آبیان گفت: حاج ابوالفضل فخیمی یکی از شهروندان دوست‌دار میراث‌فرهنگی در ابهر است که تعداد ۲۰ قلم شیء تاریخی و قدیمی را به‌منظور جلوگیری از نابودی میراث‌فرهنگی و تاریخی و اعتلا فرهنگ و تاریخ به موزه پیر احمد زهرنوش اهدا کرد.

او افزود: اشیاء اهدایی شامل لوازم رویگری و مسگری است که بازندگی مردم این دیار نیز درآمیخته است و به‌زودی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر ادامه داد: تاکنون اشیای تاریخی زیادی توسط فرهنگ دوستان ابهری به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان اهداشده است که همه این اشیاء بانام اهداءکننده آن‌ها در موزه نمایش داده می‌شود.

آبیان گفت: هدف این شهروند دوست‌دار میراث‌فرهنگی، نمایش این اشیا تاریخی در موزه و اشاعه فرهنگ اهدای اقلام و اشیا تاریخی و قدیمی به موزه بیان کرده است.

در حرفه رویگری یا سفیدگری مس، به‌وسیله قلع پشت و روی ظرف مسی را سفید می‌کنند؛ یعنی قلع حرارت دیده یا قلع جامد را با دستمالی به کف ظروف مسی گرم شده می‌کشند تا به‌اصطلاح سفید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.