عضو هیات رئیسه مجلس:

رئیس بانک مرکزی قول داد مشروط شدن اعطای وام به مردها لغو می‌شود

محسن دهنوی نوشت: در تماس تلفنی با بانک مرکزی، مشروط‌ شدن اعطای تسهیلات بانکی به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آقایان را ناعادلانه دانستم.

عضو هیات رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره مشروط شدن اعطای وام به مردها نوشت: در تماس تلفنی با بانک مرکزی، مشروط‌ شدن اعطای تسهیلات بانکی به ویژه تسهیلات فرزندآوری به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آقایان را ناعادلانه دانستم و ریاست بانک مرکزی قول داد که این بخشنامه در اسرع وقت لغو می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه ‏از علی صالح‌آبادی بابت ورود به‌موقع در این ماجرا تشکر کرد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، ارائه تسهیلات بانکی از جمله وام فرزندآوری به متقاضیان ذکور مشروط به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آن‌هاست.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «در خصوص ابلاغ جز (۲) بند الف تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ موضوع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به آگاهی می‌رساند، حسب بند ب مفاد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مقرر شده است «دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد قانونی مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان در سازمان وظیفه عمومی است. 

همچنین، بانک‌های عامل موظفند پیش از ارائه هرگونه تسهیلات بانکی از طریق وب‌سرویس تعاملی آن بانک با شبکه پیام الکترونیک دولت (سباد) نسبت به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی متقاضیان ذکور اخذ تسهیلات، اقدام کنند.

بر این اساس، صرفا اشخاص ذکوری که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آنها در وب سرویس فوق «مجاز» باشد، امکان استفاده از تسهیلات بانکی از جمله تسهیلات قرض الحسنه فرزند را دارا خواهند بود و اشخاصی که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آنها در وب سرویس مذکور «غیر مجاز» اعلام شده امکان استفاده از تسهیلات مذکور را نخواهند داشت».

برچسب ها: وام ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۲۳:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۲۳:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک بر کنار شود ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مدیران بانک نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
#سرباز_فراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
آخع عزیز من کارشناس، نماینده، چطوری بانک با نرخ بهره بالای 21 درصد وام کم بهره بده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
باید فاتحه اون بانک مرکزی و اون بانکداری رو خوند که چون تویی رئیسش باشی.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
جالبه چون می خوان جمعیت زیاد بشه حتی حاضر هستند قانون را نادیده بگیرند. ولی ورود ممنوع بری بگی میشه ندید بگیری میگه خیر قانونه
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۰۶:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
دسته چک هم نمیدهند. اینو هم حلش کنید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
خداوکیلی مدیران دولتی هیچ کشوری در جهان اینجور برای دست و پای خودشان زنجیر نمی بافند. اگر از اسراییل مدیر بیاوریم نمیتوانند اینجور برای مردم گرفتاری درست کنند. واقعا نیروهای انقلاب تولید کنندگان این قوانین را پیدا کنند و صحنه قدرت اخراج کنند. نفوذ در تا و پود کشور پیچیده شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
خودت برو بانک ببین بهت وام میدن. اصلا بانکها هیچگونه وامی نمیدهند بوشهر که داغونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
ناعادلانه ترین قوانین دنیا مختص کشور ایران است و بس
از طرفی مردم رو‌ تشویق میکنید برای فرزند اوری از طرفی تسهیلاتی را که باید بهشون بدید اینقدر سنگ میندازید که ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
خدا رو شکر این بخشنامه لغو شد واقعا ناعادلانه بود.
Germany
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۲۲:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۳۷:۳۸
سخنگوی دولت همچنین یادآور شد از ابتدای بهمن تا پایان خرداد سال جاری ۳۱هزار ۲۴۵ تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون فقره تسهیلات خُرد بدون ضامن به مبلغ ۴۱۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
در پاسخ به علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها در رسانه های شکایت و اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
و متاسفانه در این مدت 6 ماه و 11 روز کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
آخرین اخبار