تداوم عملیات جستجو و نجات برای یافتن چوپان مفقود در سیل کوهرنگ

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش خسارات سیل در استان بودیم و تلفات جانی نیز تاکنون گزارش نشده است و عملیات جستجو و نجات برای پیدا کردن چوپان مفقود شده در کوهرنگ ادامه دارد.

غلامعلی حیدری در دیدار با محمدحسین نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار داشت: وزرای دولت سیزدهم در استان‌های سیل‌زده کشور برای بررسی خسارات سیل حضور میدانی پیدا کردند و امروز نیز چهارمحال و بختیاری میزبان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور است.

وی افزود: پس از هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان، مرخصی تمام مدیران لغو و نشست‌های ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شد.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: دریچه‌های سد‌های خاکی چهارمحال و بختیاری قبل از بارش‌ها باز شد و این مسئله به کنترل سیلاب کمک کرد، باتوجه به گردشگرپذیر بودن استان، هشدار‌های لازم به افراد داده شد تا افراد در مکان‌های پرخطر مانند حریم رودخانه‌ها حضور پیدا نکنند، همچنین پیامک‌های هشدار برای گروه‌های هدف ارسال شد.

وی گفت: بارش‌های اخیر در طول ۴۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و تلاش شد در ساعات اولیه امدادرسانی با بسیج نیرو و امکانات سیل‌بند‌هایی در مناطق پرخطر احداث شود تا با انحراف مسیر روان‌آب‌ها از ورود سیلاب به تعدادی از روستا‌های در معرض خطر جلوگیری کنیم.

حیدری اظهار داشت: سیلاب به دامداران، زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی خسارات فراوان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: مردم استان همکاری بسیار خوبی را در سیل اخیر با مسئولان داشتند و گروه‌های مردمی، جهادی و هیات‌های عزاداری نیز برای کمک به مردم وارد میدان شدند.

حیدری از ورود تجهیزات امدادی به چهارمحال و بختیاری از استان خوزستان برای تسریع در امدادرسانی خبر داد و گفت: این تجهیزات شامل کف‌کش، لجن کش، ماشین آتش‌نشانی و ... است.

وی بیان کرد: خسارات ناشی از سیلاب در استان در حال ارزیابی است و در کوتاه‌ترین زمان این گزارش برای تصویب در هیات دولت ارسال خواهد شد.

حیدری ادامه داد: اقلام امدادی، موادغذایی، چادر و سایر نیاز‌های ضروری سیل‌زدگان در اختیار سیل‌زدگان استان قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.