فضای سبز اصفهان، به صرفه و متنوع

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اصفهان، توجه ویژه‌ای به تولید داخلی گل و گیاه دارد در حالی که بسیاری از شهر‌ها فاقد مرکز تولید هستند.

سعید بلندنظر گفت: گلخانه‌های محمودآباد و جروکان با کنترل و کاهش سال به سال هزینه ها، افزایش بهره‌وری و حرکت به سمت تولیدات به‌صرفه و در عین حال با کیفیت، اکنون به مرحله‌ای رسیده اند که در زمینه تولید و کیفیت پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ طرح برون سپاری تولید را برای به صفر رساندن زیان ناشی از قیمت تمام شده محصولات اجرایی کرد افزود:این روند همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌کنیم درسال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۰ درصد افزایش بهره‌وری برسیم.

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: تفاوت ما با شرکت‌های خصوصی در این است که در تأمین نهاده‌ها و هزینه‌های تولید برخلاف شرکت‌های خصوصی نیاز به طی سلسله‌مراتب و کاغذبازی اداری داریم و بنابراین تولید هم به تعویق نمی‌افتد.

بلندنظر یکی از عوامل فعالیت موثرگلخانه‌های محمودآباد و جروکان را رساندن محصولات به مصرف کنندگان زودتر از روال بازار دانست و توضیح داد: برای مثال کلم‌های زینتی که در حال تولید است برای کشت پاییزه تا پیش از سال نو استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ما در مرکز تحقیات شماره یک به دنبال تولید گونه‌های دائمی و مقاوم به خشکی هستیم و برای تکریم شهروندان تولید گیاهان با کیفیت در دستور کار قرار دارد.

مسئول مراکز تولید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، تاکید کرد: تولیدات گیاهی به صرفه، اما با کیفیت و مقاوم به خشکی اولویت اصلی است.

بلندنظر با اشاره به زیبایی منحصر به فرد پارک‌های اصفهان خاطرنشان کرد: امروز شهروندان می‌توانند بهترین نوع گل‌ها را که زیبایی چشم‌نوازی دارند و در دیگر شهر‌ها کمتر دیده می‌شود در اصفهان ببینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.