تایوان سطح آمادگی و هوشیاری نظامی خود را تقویت کرده است

منابع خبری تایید کردند در پی سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان این جزیره سطح نظامی خود را بالا برده و در حالت آماده باش است.

در پی سفر برنامه ریزی شده «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خبرگزاری رسمی تایوان به نقل از منابع ناشناس گزارش داد وزارت دفاع تایوان سطح آمادگی رزمی خود را از صبح سه شنبه تا ظهر پنجشنبه «تقویت» کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که آمریکا گفته است از تهدید‌های چین که هشدار داده در صورت سفر پلوسی به جزیره مورد ادعای پکن، هرگز «بیکار نخواهد نشست»، نمی‌ترسد، سه منبع اعلام کردند پلوسی قرار است امروز سه شنبه به تایوان سفر کند.

پیش از این ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری تاکید کرد سفر نانسی پلوسی به تایوان، عواقب جدی خواهد داشت و چین تدابیر قوی را برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اتخاذ خواهد کرد.

پیشتر پکن به پلوسی نسبت به بازدید از این جزیره هشدار داده و گفته است که این «خط قرمز» چین را به چالش می‌کشد و آمریکا با «اقدامات متقابل قاطعانه» مواجه خواهد شد. دولت چین در چند ماه گذشته مانور‌های نظامی را در نزدیکی تایوان افزایش داده است. حتی وزیر دفاع چین پیشتر در سخنانی تایید کرد برای مقابله با خطر آمریکا در تایوان ارتش چین آمادگی هر سناریوای را دارد.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیست تهاجمی بر این باور است چین مهمترین تهدید برای آمریکا در نظام بین الملل محسوب می شود. پکن همانند واشنگتن می کوشد به هژمون منطقه ای دست یابد که این امر می تواند برای آمریکا خطرناک باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار