تأثیرات عوامل ژنتیکی بر توانایی یا عدم توانایی ترک سیگار

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا یک نفر می‌تواند به مدت یک سال سیگار بکشد و به راحتی آن را ترک کند.

چرا برخی از افراد نمی‌توانند اعتیاد خود به سیگار و یا مخدرات دیگر را ترک کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند آن را مصرف، ولی ترک کنند؟ یکی از دلایل، استعداد ژنتیکی فرد برای مصرف مخدرات است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی به رهبری هیجونگ وون شروع به درک این تفاوت‌های ژنتیکی اساسی کرده‌اند که می‌تواند منجر به درمان‌هایی برای کمک به میلیون‌ها نفری شود که از اعتیاد رنج می‌برند.

وون و همکارانش دریافتند که این ژن‌ها در انواع خاصی از نورون‌ها، سلول‌های مغزی که سلول‌های دیگر را وادار می‌کنند سیگنال‌های شیمیایی را به سراسر مغز ارسال کنند، بیش از حد نشان داده می‌شوند.

محققان دریافته اند که ژن‌های زیربنایی مربوط به سیگار کشیدن با درک درد و پاسخ به غذا و همچنین با مصرف دارو‌های دیگر مانند کوکائین مانند مورفین مرتبط هستند.

با توجه به فقدان گزینه‌های درمانی فعلی برای اختلال مصرف مواد، محققان همچنین تجزیه و تحلیل یک پایگاه داده دارویی در دسترس عموم را برای شناسایی درمان‌های جدید بالقوه برای مصرف مواد مخدر انجام دادند.

نانسی سی، نویسنده اول این تحقیق می‌گوید: ما دریافته‌ایم که دارو‌های ضد روان پریشی و سایر تثبیت‌کننده‌های خلقی می‌توانند تسکین درمانی را برای افراد مبتلا به مصرف مواد فراهم کنند، و مطمئن هستیم که تحقیقات ما مبنای خوبی برای تحقیقات متمرکز بر ایجاد درمان‌های بهتر برای رفع وابستگی به مواد مخدر است. ".

منبع: وبسایت العین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار