وزیر کشور:

صنایع موجود در رفسنجان برای اسکان مردم کمک کنند

وزیر کشور گفت: صنایع موجود در شهرستان رفسنجان برای اسکان موقت مردم پای کار بیایند.

احمد وحیدی درجلسه ستاد مدیریت بحران رفسنجان گفت: در این استان  با مدیریت خوبی که شد حجم خسارات پایین آمد.

وزیر کشور گفت: این خصوصیت انقلاب اسلامی است که همه از دل و جان پای کار می‌آیند و این از برجستگی‌های اخلاقی، انسانی و معنوی است که در کشور ما موج میزند و آنچه در این شهرستان دیدیم و شنیدیم همین است مردم با وجود آسیب‌ها از مسیولین بخاطر حضور و زحمت‌های آن‌ها تشکر می‌کردند .

او می گوید: مسئله تخلیه فوری شهر از آب، با امکاناتی که امروز وارد شهرستان شد سرعت می گیرد و امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها این کار مدیریت شود.

وحیدی می گوید:  از مسئولین  استان  می خواهیم تا قبل از خشک شدن ریشه‌ها گل ولای از درختان وزراعت تمیز شود و باید به طور جهادی از باغات حذف شوند.

 او گفت: چاه‌ها و قنوات درچنین مواقعی  دچار آسیب خواهند شد، که باید تلاش کنند این مورد را به عنوان یک اقدام مهم و فوری انجام دهند.

وزیر کشور گفت: بحث اسکان اضطراری و موقت کسانی که خانه آن‌ها دچار خسارت شده است، اسکان اضطراری را همکاران هلال احمر انجام دادند و اسکان موقت هم باید مقداری کانکس تهیه شود و از صنایع موجود در استان میخواهیم که کمک کنند .

وحیدی می گوید: مساله بعد ما راجع به کمک معیشتی است که باید ادامه پیدا کند به خصوص برای روستا‌ییان که ارتباطشان قطع است و تلاش شود تا قطع ارتباط روستاها تا فردا برطرف شود.

او درباره خسارت سیل نیز گفت: خسارت‌های مربوط به احشام، ستاد اجرایی فرمان امام این مورد را به عهده بگیرند که از نظر احشام نگرانی وجود نداشته باشد، در مورد باغات با کمک سازمان مدیریت بحران این مورد برطرف شود.

او گفت: در بحث آبخیز داری و اهمیت آن از چند بعد، در آبخیز داری فرصت لازم داده می شود که آب در زمین نفوذ پیدا کند و منابع زیرزمینی تغذیه شود که مسیله بسیار با اهمیتی است، بروز این چنین بحران‌هایی خساراتی وارد می‌آورد که باید جدی گرفته شود آبخیزداری را نباید پیچیده شود در شهرستان با کمک مردم و گروه‌های جهادی این کار میتواند انجام شود که باید طرح مطالعاتی انجام شود.

وزیر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که باید انجام شود در سطح ملی این کار است کم آبی با آبخیزداری رفع خواهد شد و آبخوان‌ها باید تغذیه شوند آبخیزداری نه تنها آب را حفظ می‌کند بلکه خاک را هم حفظ میکند و حفظ خاک از آب مهم‌تر است.

او گفت: مسئله بعد رودخانه‌ها است، وجود سه رودخانه در رفسنجان بسیار خوب است، حتما حوزه منابع آب منطقه‌ای با شهرداری باید مساعدت کنند و مشکل رودخانه‌ها حل شود در حفظ و آب و خاک کنترل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار