۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: اجرای فاز دوم پروژه فیبر نوری روستایی به طول ۷۰۰ کیلومتر در استان برای اجرا ابلاغ شده است.

قاسم جلیلی نژاد گفت: امسال ۸۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی با هدف توسعه پهن باند روستایی و حفظ یکپارچگی شبکه ملی اطلاعات در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

او می گوید: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن آذربایجان‌غربی توسعه فیبر نوری روستایی (تار) برای پوشش حداکثری روستا‌ها و جاده‌های استان بسیار ضروری است.

جلیلی نژاد گفت: با اجرای این طرح در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوار‌های روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ روستای این استان با یک‌هزار نفر خانوار از این طرح بهره‌مند شده اند، گفت: فاز اول این پروژه با وجود تمام موانع و مشکلات به علت شرایط جغرافیایی استان به اتمام رسید و برنامه ریزی برای اجرای فاز‌های بعدی این پروژه در دستور کار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده است که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم برای این شبکه از تعهد‌های وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

او می گوید: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.