خروج سامانه بارشی از استان همدان

سامانه بارشی که از اواخر هفته پیش استان همدان را فرا گرفته بود، از امروز تا فردا به تدریج آسمان استان را ترک می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدحسن باقری شکیب گفت: فعالیت سامانه بارشی که از پنج‌شنبه گذشته وارد آسمان استان شده است، با رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق به خصوص مناطق شرقی و شمال شرقی استان به صورت ضعیف تا فردا ادامه دارد.

باقری شکیب گفت: مردم نواحی شمالی و شرقی استان همدان در بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده و خفیف باران خواهند بود، در پی فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه سردارآباد کبودرآهنگ با ۶ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته است.

او گفت: روز (جمعه) اوج فعالیت این سامانه با بیشترین میزان بارش بودیم، در پی نفوذ این سامانه، هشدار رنگ زرد هواشناسی در خصوص طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن معابر صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز حجم ابر‌ها در آسمان استان افزایش می‌یابد، از امروز تا پایان هفته دمای هوای استان همدان ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

او درباره امکان سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، به عموم مردم توصیه کرد: از حضور و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات در این ایام خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.