ادامه فعالیت سامانه بارشی تا ۲ روز آینده در استان اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت:فعالیت سامانه بارشی «مونسون» تا ۲ روز آینده در استان اصفهان ادامه دارد و بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید را برای مناطق غربی و نیمه جنوبی استان، به دنبال خواهد داشت.

محمد رضا رفیعی گفت:در ۲ روز آینده آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد را برای مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که تا ۲ روز آینده از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و مدیریت تردد در محور‌های مواصلاتی در نیمه جنوبی استان هم مورد توجه قرار دهند و دستگاه‌های مسئول و خدمات رسان هم آمادگی لازم را برای مقابله و کاهش حوادث احتمالی داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۳ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه خنک‌تر شده است.

رفیعی گفت: کاشان با دمای ۳۸ و بویین میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه (فردا)، هوای نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید و احتمال رگبار پراکنده و برای روز دوشنبه، هوای قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و بطور تقریبی ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.